PernieBernie

Lucas 1 år!

Idag fyllde vår lilla guldklimp 1 år!
Kan inte fatta att det redan är ett år sedan han föddes, tiden går så himla fort! Fast samtidigt känns det som jag inte kommer ihåg livet innan Lucas kom till oss. Skumt :)

Dagen har varit jättemysig.
Den började innan sju i morse, Lucas vaknade före oss och försökte få liv i oss. Det tog ett tag men sen så sjöng vi för honom och så fick han paket i sängen. Han var på strålande humör och blev jätteglad för sin nya fina trehjuling.

         

       

Efter frukosten städade vi det sista som behövdes och medan Lucas och Micke tog en förmiddags-tupplur gjorde jag tårtan. Hade ju aldrig provat att göra marsipantårta själv förut men det gick ganska bra ändå. Det var inte det lättaste att få locket slätt i kanterna så jag sket i det och lät det vara lite vågigt, tycker att det var fint så också.
Sen gjorde jag en rosa elefant efter en bild på internet och till sist rullade jag gul marsipan som jag gjorde bokstäver av. I kanterna på tårtan satte jag små silverkulor, ni vet såna där som är till för dekoration.
Jag blev ganska nöjd men var nervös för att tårtan skulle vara torr eftersom bottnarna blev nära inpå brända...

Så här blev den till slut

image838

       

Vid ett kom några från föräldragruppen på kalas!
Det är några som har börjat jobba nu så vi blev inte så många, totalt kom två pappor och två mammor med sina barn. Det blev full rulle direkt, både Calle och Isabella är grymt duktiga på att gå och man märker att vi inte är vana vid gående barn.. det tar ju bara en sekund så är de med händerna någonstans där de inte får vara!!
Vi hade jättetrevligt i alla fall. Vi käkade tårta och kakor och satt på golvet med barnen och lekte och blåste ballonger samtidigt som vi lyssnade på barnvisor.

Här är några bilder från kalaset

           

           

       

Jag hade ju gjort Nigellas (TV4) Triple chocolate brownies oxå, de kan jag rekommendera, grymt goda :)

Efter kalaset och när alla gått hem bestämde vi oss för att gå ut med Lucas en sväng. Det var jättefint väder!
Vi satte på Lucas jacka och den nya solhatten och så fick han åka i sin trehjuling till lekparken.

image853


image854


Väl i lekparken så var babygungan upptagen, då åkte vi lite rutschkana istället. Sen provade vi klätterväggen och sandlådan innan vi kunde gunga. Lucas stormtrivdes kan man säga :)

       

       

När vi kom hem åt vi middag, lekte, badade skumbad och sen var det pyjamas och välling.
Gick blixtsnabbt att natta Lucas idag, han somnade under tiden jag spände fast skenan på honom :)
Det har varit en händeserik dag, det var nog därför han var så trött. Tror att vår guldklimp är jättenöjd med sin dag. Det roliga är att det blir två kalas till, gud vad han ska tycka det blir kul!!  Ha ha :)

Har kollat Talang och sen en film. Filmen kan jag verkligen rekommendera, den var grymt bra!
"Lars and the real girl" heter den. Så himla annorlunda och verkligen en fin film. Se den!!

Imorgon kommer Lucas farmor och några till, men det blir inte så många. Det är på söndag det kommer flest folk.
För er som undrar ifall det blev någon tårta för Lucas idag så kan jag meddela att det blev det! Han fick smaka lite som efterrätt efter lunchen. Han spottade ut första biten och kände på den med fingrarna innan han sen stoppade in den i munnen igen. Han verkade gilla det  men han blev inte helfrälst för efter typ fyra skedar ville han inte ha mer. :)

Nu måste jag sova, jag är oxå trött efter en lång dag med mycket action :)
Imorgon är en ny dag!

Tusen tack för alla grattishälsningar och kort och presenter som Lucas fått idag!!! Jättegulligt och vi är så glada att så många kommit ihåg vår lilla prins :)

Sov så gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ujujuj, vilken fin tårta. Du borde definitivt byta karriär och bli tårtmakerska istället! :-)

2008-04-12 @ 09:25:19
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Sofie

Ojjjjjjjjj, vilken tårta!! Jag håller med inlägget ovan! ;)

Vilka fina bilder, jätteroligt att se! Lucas ser ut att stormtrivas på sin födelsedag!!

2008-04-12 @ 16:09:25
Postat av: Sanna & Ida

STORT stort GRATTIS till Lucas som blivit ett år!! Hurra hurra hurraaaaaaaa!! :-)

2008-04-13 @ 07:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0