PernieBernie

Sol och bad

Hallå!
Här skiner solen och det är underbart! Lucas somnade precis för sin förmiddagsvila så nu ska jag gå ut och sätta mig på altanen en stund. Vid ett kommer Vajb, då ska vi åka ut och bada! :)
Senare ikväll ska jag in till stan, ska träffa Maria och vi ska gå ut och käka och ta en drink. Ska bli jättekul!!

Igår hade vi förresten en heldag inne i stan. Vi lämnade Lucas hos Mickes mamma och sen åkte vi till sergelbion för att se Batman- The dark knight. Den var sjuuuukt bra! Jag älskar såna filmer, och jag gillar verkligen de här nya Batmanfilmerna som är lite mörkare och råare än de förra. Action från början till slut, häftiga biljakter och väldigt väldigt spännande. Och Christian Bale är ju bara sååå snygg i filmerna. Schluuuurp :)
Kändes lite konstigt att se Heath Ledger när man vet att han är död. Han spelade otroligt bra som Jokern.



Hoppas det blir fler filmer, nån som vet om det är planerat???

Efter filmen åkte vi och hämtade Lucas, sen gick vi in till stan från skanstull. Jättehärligt väder. Kollade in i nästan varenda klädaffär om jag hittade nån snygg vit klänning, men det fanns inte så mycket. Provade iofs en jättefin linneklänning på en liten boutiqe på Götgatan men det var för liten storlek och det fanns bara en kvar. De kan sy upp klänningar efter mina mått, så jag får väl fundera på det. Om jag inte hittar nåt annat så är det ju ett alternativ i alla fall!
Vi käkade på McDonalds, Lucas åt sitt första Happy meal! Med nuggets, fruktpåse och Tropicana äppeljuice. Han tyckte det var jättegott :)
Vi var inte hemma förrän vid halv åtta tror jag. Då blev det bad och välling och sängen för Lucas. Vi har ju kört 5-minutersmetoden ett tag nu eftersom det var rent omöjligt att lägga honom förut, och den har funkat ganska bra. Han somnar helt själv i sin egen säng nu, igår skrek han en gång men när vi gått in och sagt godnatt så somnade han. Det är superskönt!!

Nä nu måste jag ut i solen, kan ju inte sitta här när det är så fint väder.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Mikael

Det är ingen uppföljare planerad just nu, kanske för den aktuella "stämmningen" mot mr Bale?

2008-07-31 @ 20:01:40
URL: http://mikaellyck.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag såg en jättesnygg vit klänning på Twist & Tango på Söder häromveckan, kanske kan det vara något?



:-)

2008-08-02 @ 04:41:03
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0