PernieBernie

Dålig marknadsföring

Idag när jag var i stan såg jag en hemlös. Han satt där på gatan och hade gjort ett litet bord av en kartong. På kartongen hade han skrivit "Jag är hungrig". Stackarn, tänkte jag när jag gick förbi. Men jag ger aldrig pengar till hemlösa/tiggare, man vet aldrig var pengarna hamnar.
I alla fall, jag var inne i någon affär och när jag kom tillbaka ut såg jag den hemlöse igen. Han hade lutat sig tillbaka och pratade i mobil. Handsfree.
Konstigt att han har råd med mobil med handsfree om han inte ens har råd med mat. Och man undrar ju, ringer han "mottagaren betalar"-samtal eller har han abonnemang/kontantkort?
Många frågor som jag inte fick svar på.
Men ändå, inte vill väl någon ge pengar till en hemlös som ligger och pratar och skrattar i sin mobil??

Ingen bra marknadsföring för honom.

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Usch för rika hemlösa!

2008-06-16 @ 21:59:25
URL: http://mikaellyck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0