PernieBernie

Måndag och nytt jobb

Morrn morrn!
Måndag igen och idag börjar jag jobba som instruktör! Känns jättespännande och faktiskt ganska skönt att inte behöva jobba natt på två månader.
Jobbade i lördags natt och var jättetrött på jobbet, men det gick ganska bra ändå. Dock gick jag upp lite tidigare på söndagen för att kunna ställa om till dagtid igen, så igår var jag helt groggy. Typ bakis. :/

I lördags var Per (killen med lägenhet i solna) och kollade på vår lägenhet igen med sin dotter. Hon verkade positiv så nu är det klart att vi ska skicka in ansökningar om byte! Hoppas det inte är några problem att byta men det borde inte vara det eftersom lägenheterna har ungefär samma hyra och om vi har fått bo där vi bor nu så borde vi ju klara det.
Nu måste vi kolla upp hur det funkar med dagis oxå eftersom vi inte vill behöva åka till Lidingö varje dag och hämta/lämna på dagis.... vi flyttar alltså inte innan vi har fått dagisplats i närheten av lägenheten.

Jag kände att jag ville kolla på Pers lägenhet igen och i dagsljus eftersom det var mörkt när vi var där sist. Så igår var vi där och kollade och så tog vi lite bilder på rummen för att kunna tänka oss allt lite bättre. Efteråt gick vi en promenad i området som är jättemysigt. Precis brevid lägenheten ligger en stor fruktträdsträdgård som är för allmänheten och där sprang det omkring en massa söta kaniner :) Lucas var väldigt förtjust!
Vi var även inne på Vivo som ligger där för att kolla lite. Skönt att ha en affär i närheten även om vi inte kommer storhandla där. Pendeltåget ligger jättenära lägenheten, max fem minuter tar det att gå! Det är jättebra eftersom många vi känner bor längs just den pendeln och till jobbet kommer det ta 9 minuter för lilla mig :D

Och för er som undrat hur det funkar med lägenhetsbytet.... vi kommer byta rakt av med Per. Måste bara få det godkänt av hyresvärdarna först, sen kan vi flytta när vi vill och det är toppen eftersom man slipper dubbla hyror :)
Fortsätt gärna hålla tummarna för oss!

Nu måste jag göra mig i ordning och lämna Lucas på dagis innan jag åker till jobbet.

Ha en bra dag!!!

Kommentarer
Postat av: Marina

Håller självklart tummarna tills bytet är klart =)

2008-09-22 @ 10:34:11
URL: http://marinajelic.blogg.se/
Postat av: vajb

håller absolut tummarna!!!! kram

2008-09-22 @ 22:17:48
Postat av: Caroline

Jättegrattis till nya jobbet - du är så duktig!

2008-09-23 @ 07:29:59
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Helen Lundgren

Låter ju helt perfekt med nya lägenheten!

Håller alla tummar jag har :)

Kram

2008-09-23 @ 10:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0