PernieBernie

Leka är skoj

Hallå!
Här är jag igen :)
Det är redan tisdag och bara tre dagar tills min mamma och Leffe kommer hit! Jag längtar :)

I söndags hade vi en jättemysig dag! Vi var och handlade, njöt av lugn frukost och lunch och sen var vi på Leklandet här på Lidingö! På vägen dit mötte vi Johan som hade jobbat så han följde med till leklandet.

Det var första gången vi var där och jag tyckte det var jätteskoj. Inte för att det är viktigast vad jag tycker, viktigast är ju vad Lucas tycker! Och han verkade ha himla kul! Han älskar att åka rutschbana  och ville åka om och om igen.. och han kan ju inte klättra upp och åka själv så jag och Micke fick turas om att klättra upp med honom.
Det var som en lång klätterlabyrint med olika hinder och när Lucas drog iväg genom den fick jag hänga på, såg nog jätteskoj ut när jag kom krypande där bland alla små barn. Höll på att fasta mellan två cylindrar... ha ha!

Här är lite bilder från Leklandet

     

     

     

Det bästa med Leklandet är att det bara kostar för barnen, för vuxna är det gratis! Ha ha så kan man leka hur mycket som helst :)

Igår var det dags att jobba igen. Är tillbaka som ID ett tag innan jag ska vara instruktör igen, och det var faktiskt ganska skoj att jobba. Mest för att träffa alla roliga jobbarkompisar. Efter jobbet var det möte så jag kom inte hem förrän vid nio.. vilket betyder att jag inte hann träffa Lucas :( Inte alls skoj.

Men i morse gick jag upp och gav Lucas frukost och lämnade honom på dagis. Vi var osäkra på om han skulle gå till dagis så vi ringde dit och pratade med dem, för han hade fem röda prickar i ansiktet. Eftersom han mådde bra för övrigt trodde de inte att det var någon fara så jag gick dit och lämnade honom. När de såg honom sa de att det såg ut som myggbett :) Inte skoj men bättre än Röda hund eller vad nu röda prickar kan betyda... :)

Nu kollar jag på Supernanny (gråter som vanligt) och ska strax göra mig i ordning och åka till jobbet.
Ikväll ska vi kolla på en lägenhet i Solna, det ska bli spännande :)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Håller tummarna att lägenhetstittningen gick bra!

2008-09-09 @ 12:55:29
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: vajb

Va gulligt att du har nappen fastsatt på tröjan när du leker på Leklandet!! :-D

2008-09-11 @ 23:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0