PernieBernie

Nya leksaker och feber

Vilken mysig och fullspäckad dag jag har haft idag!
Hela familjen var ledig och vi hade bestämt att vi skulle gå upp när Lucas vaknade, ingen sovmorgon för nån idag alltså.
Han vaknade redan tjugo över sex... så det var bara att gå upp och käka frukost!

Sen städade vi lite innan vi tog bilen och åkte till Kungens kurva.
Där var vi på Toys "r" us oc h kollade, det var stor rea!
Lucas var helt tokig och sprang omkring bland alla leksaker, det var jättekul :)

Jag är nog en riktig dröm-mamma för många barn eftersom jag tycker det är jätteroligt med leksaker! Skulle vilja köpa hur mycket som helst till honom, tur att Micke är lite förståndigare än mig och lugnar ner mig lite... :)
Det slutade i alla fall med att vi köpte en interaktiv Nalle Puh-telefon och en Mega blocks-bilbana till honom!!
Han tycker båda är jättekul och har lekt mycket med dem idag.

Vi käkade lunch på IKEA och Lucas fick för första gången en glasspinne efter maten. Han var så glad och stolt som fick hålla i glassen själv och när glassen började ta slut och han inte förstod att man måste vinkla pinnen för att komma åt det sista, även fast vi försökte visa honom, så tyckte Micke att det vore bäst om jag åt upp sista slicket så att han kunde göra vad han ville med pinnen och så att vi skulle kunna fortsätta vår dag. Då gjorde jag det, trodde inte att Lucas skulle bry sig alls, men OJ vad fel vi hade! Läppen började darra och tårarna rann över, han var så himla söt!! Vi kunde inte hålla oss för skratt, tyckte han var så söt och det var så synd om honom!

Vi avslutade vårt besök i Kungens kurva med att handla på Citygross. Köpte fingerfärg till Lucas som vi ska prova nån dag, det blir nog skoj :)

På eftermiddagen vilade Micke och Lucas och jag städade lite till. Sen gick Micke till jobbet och Lucas och jag städade, käkade middag och badade, och under badet kom mamma och Leffe!
De hade med sig en massa saker, presenter till Lucas och fina blommor :)

Lucas har varit dålig i magen i några dagar nu och idag var det värre. Helt röd i stjärten, till och med så det började blöda! :( Har smort in honom så nu hoppas jag det blir bättre till imorgon för det verkar göra så himla ont! Han bara skakar och gråter av smärta när jag byter blöja... :( :(

Vi har kollat lite på TV och pratat och kollat på kort men nu vaknade Lucas precis. Han var dödsvarm och jag hittar inte vår termometer.... men han fick lite att dricka och en ipren så nu hoppas jag att han ska sova lite till. Får köpa en ny termometer imorgon. Men bara om man känner på honom kan man konstatera att han har hög feber, säkert 40.....
Det är tredje gången som mamma och Leffe kommer nu som Lucas blir sjuk! Jättekonstigt... Och så typiskt, vi som skulle hitta på något skoj imorgon, det går ju inte  när Lucas är sjuk! :(
Nåja, bara hoppas att han blir frisk snart, det är så SYND om honom när han är sjuk!!!!!!!!!!!

Nu ska vi sova, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad tråkigt att han blir sjuk så ofta, mest för honom såklart! Men även för er. Hoppas ändå att ni kan få en riktigt trevlig helg när mamsen din är på besök :) Kram Jennie

2008-09-13 @ 08:21:39
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Linda Englund

så tråkigt att Lucas är sjuk igen, dessa dagisbaciller!!!!!!!!!!!!!

Prova inotyol salva i rumpan på honom, den är helt suverän!

Ses på torsdag. Har hittat två pärlaffärer till som jag skulle vilja gå till om du står ut :)

Kram Linda

2008-09-13 @ 18:08:25
Postat av: Sofie

Åååå, stackars liten :( Hoppas han blir frisk snart så ni kan hitta på massa roligt nu när ni har besök. Kramar från oz

2008-09-14 @ 15:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0