PernieBernie

Premiär

Idag är jag ledig. En underbar känsla!
Det blir ännu bättre när det är så härligt sommarväder, helt otroligt!
Jag har faktiskt premiärhaft klänning på mig, så skönt att slippa strumpor och byxor :)

Micke har varit duktig och satt på sommardäcken på bilen, det var verkligen dax nu.
Vi gjorde det hos hans pappa och Gunvor, de är så snälla och låter oss förvara vinterdäcken hos dem.
De bjöd på mat, det var premiär även där; årets första grillning!
Åh vad härligt det doftade och åååh vad gott det smakade.
De hade gjort jättegod potatisgratäng till som till och med Lucas slukade.
Det är inte ofta han gör det med mat.

Fick så fina presenter oxå, Lucas fick pussel och bok och pengar i 2-årspresent och Micke och jag fick presentkort på IKEA.
Lovely.
Ska nog åka redan på onsdag och handla upp det :D

Det var så roligt att träffa alla igen, även Mickes farmor och farfar var där och hans syster Jenny och hennes pojkvän Tomas.
Vi satt alla i trädgården och bara njöt av vädret, god mat och trevligt sällskap.
Ja det är klart, det blev ju en del spring efter Lucas oxå och en massa snytande av hans rinniga näsa.
Den rinner hela tiden.
Deras tomt är väldigt lutande så det blev mycket spring efter bollen som vi hade med oss :D
Lucas ramlade säkert hundra gånger men skrattade bara och ställde sig upp igen, ha ha!

Här får ni lite bilder från vår härliga dag.

     
Lucas hjälpte till att byta däck.

     
Mickes pappas fina hus. Grillat är godast :)

     
Middag i trädgården. Mickes söta farmor och farfar :) Lek med bollen.

 
Nylagad äppelpaj med vaniljsås och jordgubbar :)


Smarrig nybakad banankaka med choklad och valnötter :)


-Nu kommer jag och tar dig!
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har inte hemlangtan sa ofta men varje gang jag laser din blogg far jag en slang av just hemlangtan. Det ser alltid sa mysigt ut, vad ni an gor och grillat med appelkaka till efterratt skulle jag kunna sluka pa en gang nu! Saknar er jattemycket!! Kram kram

2009-04-27 @ 05:05:42
Postat av: Em

Vad härligt det ser ut, Tänk om man hade en trädgård ;) nu måste sommarn vara här för att stanna =)

2009-04-27 @ 13:47:25
URL: http://emalltoinget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0