PernieBernie

Besök!

Igår tog Lucas och jag bilen och åkte till Huvudsta. Det är en del av Solna så det är inte så långt, men jag ville inte cykla första gången eftersom jag inte hittar. Nästa gång kan vi ta cykeln :)
Vi parkerade ovanför Huvudstabadet och så gick vi hela strandpromenaden förbi Pampas marina.
Det är så himla fint där!
Lucas sov i vagnen men till slut väckte jag honom för jag visste att han ville leka i den roliga lekparken som fanns där.
Det var en 4h-gård, så de hade en massa djur där och vanligtvis ett café men det var stängt på helger.
Lucas hittade en kompis som han lekte en massa med och jag satt och njöt på en filt :)
Precis bredvid lekplatsen stod en massa hästar i en hage som vi matade med gräs.
Efter några timmar gick vi mot bilen igen, gjorde dock ett glass-stopp innan. :D
Lucas verkade ha jättemysigt och det hade jag oxå så jag är nöjd!

När vi kom hem till en pluggande Micke lagade jag mat och sen badade Lucas och jag i barnpoolen på balkongen.
Ha ha det måste sett roligt ut, stora jag i den lilla poolen, men vi fick rum båda två :)
Det blåste dock lite för mycket för att det skulle vara skönt så vi gick snart in och duschade istället.

Sen var vi riktigt duktiga och tvättade hela sex maskiner. Känns bra att ha alla semesterkläder rena igen :)

Idag måste jag städa för det ser ut som ett kaos här hemma. Har inte blivit städat sen semestern började så det är verkligen på tiden.

Pratade med mamma och Leffe igår och frågade om de inte ville komma på minisemester till Stockholm och det ville de!
De kommer nog imorgon, ska bli jätteskoj!
Såg att det är Solvalla på onsdag och eftersom Leffe aldrig varit där så ska vi nog dit. Det är nåt visst med att se hästarna live, särskilt om man kan sitta på uteserveringen och dricka en kall öl samtidigt :)
Sen får vi hoppas att vädret tillåter att vi är ute och gör lite turistiga grejer, skulle vara kul att hinna med ett besök på mosebacke oxå. Vi får se!

Marina: vad kul att du vill ses! Det vill jag oxå, jättegärna! Antingen på fredag när mamma och leffe åkt hem eller efter helgen? :D

Nu ska jag ut på promenix, ja och Lucas får följa med i vagnen. Micke har sovmorgon idag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Där brukar jag också promenera med min Viggo, hur fint som helst och perfekt promenadstråk!

Fin blogg du har!

/J

2009-08-11 @ 11:36:31
URL: http://livetenligtjenny.blogspot.com
Postat av: vajb

va trevligt att du är hemma i stan igen. har du semester nästa vecka oxå? kanske kan vi ses nån kväll efter min kurs? kram

2009-08-11 @ 19:13:53
Postat av: vajb

uppenbarligen så hade jag inte läst ditt tidigare inlägg :-)) jag vill gärna träffas :-)

2009-08-11 @ 19:15:20
Postat av: vajb

du har inte missat nåt, jag har bara blivit klar med en gammal historia, men berättar mer när vi ses. kram

2009-08-14 @ 22:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0