PernieBernie

Pic nic

Vilken värme! Bara för att de flestas semester är över och skolorna börjat igen får man för sig att sommaren är över, men det är den ju inte. Idag var det blå himmel, sol och jättevarmt och skönt. Underbart :)
Idag är även den enda lediga dagen min familj har tillsammans innan jag åker till Madrid, så vi ville göra nåt mysigt.
Micke jobbade igår så han fick sova på förmiddagen, och Lucas var hemma från dagis för att jag ville pussa på honom så mycket jag bara kunde!

På förmiddagen tog vi cykeln, Lucas och jag, och cyklade i en och en halv timme. I Hagaparken och ut mot Bergshamra, jättefint!! Vi stannade till vid en brygga i parken och kände på vattnet samt vinkade åt några änder.
Efter lunch och vila gick vi alla upp och tog bilen till Huvudsta. Hade med en massa gott i kylväskan och så satte vi oss på en filt vid lekparken vid 4H-gården. Det är så bra där, stooor lekpark, stooor gräsmatta, en massa höns och en tupp som går omkring bland cyklande barn :)
Och så kan man gå in vid stallen och titta på kaniner, getter, hästar och får.
Vi var där hela eftermiddagen!

När vi kom hem kom vi på att glassbilen skulle komma idag och att vi nog skulle köpa lite ny glass att ha i frysen.
Lucas älskar "glassabilen" som han säger, så han stod i fönstret och kikade efter den ett bra tag.
Försenad var den oxå.
När vi hörde den (ö)-kända signalen sprang vi ner allihopa, och så stod vi där tills den skulle åka för Lucas ville så klart vinka hej då till den.
Ha ha ha han är för rolig!

Vi har ätit lite tacos och så fick Lucas en Nalle Puh-glass efter maten, det var populärt :)

Imorgon börjar jag jobba natt igen, har lite blandade känslor inför det för nu var det så länge sen. Vet att jag kommer vara sååå trött. :(
Men nu är det ju bara tre nätter och sen semester!!
Måste försöka vara uppe till minst ett i natt...och jag är trött nu så vi får se hur det går.

Innan jag går vill jag bara säga hej till Helen! Tycker det är roligt att du läser min blogg, nu var det alldeles för länge sen vi sågs :(  Vi har ett planerat besök i Gamleby i slutet av oktober, hoppas vi kan ses då?! Om du inte har vägarna förbi Stockholm nån gång i höst?? :) Hoppas allt är bra med dig och familjen i alla fall! KRAM!

GOD NATT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0