PernieBernie

Inget nytt på bebisfronten

Idag är jag trött.
Lucas har hostat jättemycket hela natten och vid fem i morse hostade han upp en massa slem i sängen... stackarn! Men så fort han gick upp blev det bättre så han är på dagis.

Jag börjar bli lite smått frustrerad av att bara gå och vänta... Idag är det två dagar kvar tills det är beräknat att jag ska föda, och allting känns precis som vanligt i kroppen så jag kan inte säga att det är på gång eller så.
Även om jag trott det många kvällar nu.
Det är tur att jag kan sova ganska bra ändå, vaknar faktiskt inte mer än en eller två gånger per natt (förutom i natt då men det var ju inte pga graviditeten).

Veckan har varit lugn och helgen fortsätter väl så. Imorgon ska Lucas vara ledig från dagis, det är ju valborg, så vi får se vad vi ska hitta på för något när vi är långlediga.

Kan tipsa om en film vi såg igår. "Flickan från ovan", regisserad av Peter Jackson (som gjorde Sagan om ringen-filmerna bl a).
Den var lite flummig bitvis men gripande och även spännande! Och det krävs inte så mycket för att jag ska fälla några tårar nu för tiden så det gjorde jag ju så klart :)




Som sagt, det händer inte så mycket här, tänkte gå och vila en stund nu, gäller att inte vara för trött när det väl är dags!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Helen L

Tänker på dig!

Kram Helen

2010-04-30 @ 12:06:14
Postat av: vajb

Jag måste säga att jag har känt mig väldigt tveksam till den där filmen eftersom jag läst boken och den var GRYMT bra och jag har så svårt att tänka mig att det går att få fram den stämningen.... Kul att höra din åsikt om filmen, jag måste säga att jag blev lite sugen på att se om de har lyckats.

2010-05-01 @ 17:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0