PernieBernie

Sjuklingar

Usch vad trist det är här hemma just nu.
ALLA i familjen är förkylda!

Lucas var först, sen smittade väl han mig och sen smittade nån av oss Leia, och slutligen blev Micke smittad i förrgår.
Så nu är Micke sängliggandes, Leia jätte-eländig och vill bara ligga på mig och sova, och så får man torka snor både på Lucas och sig själv stup i kvarten.
Leia har dessutom feber, inte så hög, 38,5 som högst hittills, men det är SÅ synd om henne.
Man hör hur hon rosslar i näsan och inte får ordentligt med luft och så bara gråter hon :(

Idag skulle vi gjort roliga grejer dessutom!
Först skulle vi åka på dop. Det är Anna Å:s lilla Tove som ska döpas :)
Det var vi tvungna att tacka nej till.

Efter det skulle vi kanske åkt till Mickes pappa och Gunvor där både Mickes syster med sambo och Gunvors son med fru skulle vara och grilla. Hade varit jättemysigt!

Men nä nu får vi sitta inne istället, på årets fuktigaste dag.
Allt bara klibbar fast och det blåser ingenting!
Jag lessnade lite så jag bakade franska våfflor och hällde upp vatten i Lucas barnpool på balkongen så att han fick bada lite.

Mina franska våfflor, visst blev de fina?

(Jag provar att frysa in dem, får se om det funkar)



Sen har vi varit ute, Lucas och jag. Vi som är minst sjuka.
Vi har varit i lekparken och affären och sen har vi kastat boll och frisbee utanför huset.

Nu har jag roat mig med att kolla på sista minuten-resor på nätet. Undrar om priserna kommer gå ner nåt och hur mycket... Om det blir riktigt billigt kanske vi drar nästa vecka!
Jag skulle vilja åka hit

En strand i Djerba

 

Det är härligt att drömma... :)

Nu ska jag göra pannkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0