PernieBernie

Dan före dopparedan

Kan knappt fatta att det är julafton imorgon!

Här hemma börjar sjuklingarna bli friskingar, och det känns ju bra. Nu är det mest host och snörvel, och så även för mig, men sånt kan ju hålla i sig ett tag.
Känns inte som att vi fått så mycket gjort som jag hade velat de sista dagarna, men sjukdom rår man ju inte på.

Igår fick vi i alla fall upp granen och så gjorde jag en omgång mozartkulor igen (med hjälp av Micke) plus att jag gjorde apelsinmarmelad igen.

Sen var det meningen att vi skulle åka och handla.
Packade in hela familjen i bilen och tänkte sen att jag borde kolla så att bilen startar innan vi skrapar rutorna. Det var så himla kallt, uppåt -20 så man vet ju aldrig.
Och mycket riktigt, den startade inte! Den orkade lixom inte komma igång, stackars bil.
Men samtidigt; jävla bil!!!
Är så trött på den, är ju bara problem med den.

Vet inte hur vi ska göra med det sista som behöver handlas inför imorgon. Visserligen har vi en Vi-affär ganska nära men den är svindyr, så dit kan man bara gå för att handla det nödvändigaste.
Men det löser sig nog.

Vi har slagit in alla julklappar nu och det visade sig att Leia får tre julklappar av oss och Lucas typ tio. Men i år är väl det enda året som vi inte behöver tänka på att vara rättvisa, det är ju inte som att Leia bryr sig om hon får en enda julklapp alls. :)
Micke och jag har bestämt att inte ge varandra julklappar i år, kändes så himla onödigt. Vi tänkte lägga pengarna på att köpa något gemensamt till familjen istället, ev. ett Nintendo Wii.
Men då kan vi lika gärna vänta tills vi hittar något bra erbjudande :)

Jag har förresten köpt en Iphone 4 nu. Det ringde en kille från Telenor och lurade på mig en, fast jag hade bestämt mig att vänta tills mitt nuvarande abonnemang går ut. Och det gör det i april.
Men så fixade han så att jag inte behöver betala något på nya abonnemanget under tiden som jag har kvar på mitt 3-abonnemang, och så var det kampanj på telefonen med halva priset fram till midsommar, så det kändes som jag kunde passa på.
Mycket beror på att min nuvarande telefon stänger av sig själv hela tiden och det är ju lite irriterande... Nu får man vänta upp till sex veckor på telefonen, känns ju som en evighet!

Nä nu är det dags att ta tag i allt som behöver göras inför imorgon!
Lägger upp några sommarbilder, man behöver kolla på såna så här mitt i mörkaste vintern, så att man kommer ihåg vad som väntar :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0