PernieBernie

Gott nytt år!

Vi firade in det nya året på ett lugnt och skönt sätt i år.
Jag hade ingen lust att gå på fest, vi var bjudna på två stycken, och Micke var snäll och stannade hemma med mig :)
Vi sa till Lucas att han fick vara uppe så länge han ville, han hade vilat ganska länge på dagen, men han ville gå och sova vid 22.
Först hade jag inte tänkt göra mig i ordning, men så kände jag att jag banne mig inte ville sitta här i mysbyxor så att det kändes som en vanlig fredagskväll, så jag tog ett nyårsbad och sen gjorde jag mig i ordning och satte på mig en svart klänning :)
Micke var fin i skjorta och Lucas fick även han skjorta och slips och finbyxor :)
Även om det bara var vi så kändes lite festligare och därmed lite roligare!

Vi åt det som är lite av en tradition på nyårsafton här hemma.... till fördrink gjorde jag varsin Strawberry daiquiri virgin och så åt vi skagenröra i minikrustader.



Lucas fick oxå drink, fast i Nemoglas med sugrör :)



Lyckades inte fånga Lucas på bild med en enda normal min, men så här fin var han i slips :)



När bordet var dukat....



...och jag lagat maten....



...slog vi oss ner och åt. Det blev fläskfilet med våffelpotatis och bea, med vitlöksbröd till och alkoholfri cider.



Micke tyckte maten var god



När Lucas somnat åt vi efterrätten som i år var en ny grej jag provat.
Chokladfondant med vaniljglass. Verkar vara lite inne just nu för jag har läst om den på så många ställen att jag var tvungen att prova! Och det var gott!



Nu ska jag försöka göra något av dagen och ta på mig och Lucas och gå ut en stund. Det lär vara kallt men det behövs lite frisk luft!

Gott nytt år till er alla, hoppas ni hade en bra kväll igår och att 2010 blir fantastiskt!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

GOTT NYTT AR!!!



Sa mysigt ni sag ut att ha det, jag hade garna kommit hem och atit hos er pa nyar, hihi :) Maten sag saaaaa god ut!



Du ar dodssnygg i det lappstiftet du har pa bilden med dig och Lucas, klar dig sa himla bra!!



Nu ska jag ivag och spela poker :))

manga kramar, halsa familjen!

2010-01-02 @ 07:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0