PernieBernie

Senaste nytt

Som ni märker är det väldigt glest med inlägg här nu för tiden.
Det kommer nog vara så ett tag framöver, det finns liksom inte lika mycket tid över till att blogga.
Hälften av min vakna tid ligger Leia på mig och äter eller sover, och resten av tiden försöker jag umgås med Lucas och Micke oxå.
Men jag försöker mms-blogga i alla fall så ni kan ha lite koll på mig ;)

Vet inte vad som har hänt sen sist...?
Jo jag har fyllt år och Lucas har slutat på dagis för några veckor, nu har han sommarlov :)
Vi har grillat och jag har gått promenader i Hagaparken och träffat en massa roliga människor, bland annat var jag hos Anna och Peter och träffade även Anna Å med sin lilla Tove!

Livet är underbart!

Måste ju tipsa om ett nytt kafé som Vajb och jag hittade till häromdagen!
Kafé Sjöstugan
Jag har faktiskt velat gå dit sedan jag promenerade förbi när jag gick Vårruset för två år sen.
Tyckte det såg så mysigt ut då och har letat på nätet efter vad det kan vara för ställe.
Nu kom jag äntligen dit och vilket ställe!!
Det ligger helt underbart, precis vid vattnet med egen brygga.
Det finns stor trädgård att sitta i med lekhus för barnen och så kan man även sitta och äta på bryggan!

Det gjorde Vajb och jag och det var en strålande vacker utsikt som ni såg i mitt förra inlägg på bilden.
Men så finns det så klart en liten nackdel, i alla fall för mig. Det verkar som att de bara serverar vegetariska rätter, i alla fall så gjorde de det när vi var där.

Jag är inte vegetarian och jag gillar kött. Inte nödvändigtvis just kött, jag älskar kyckling!
Men här fanns det bara ärtsoppa, nån quinoataboule och så det som jag åt, pasta med morötter, vitkål och rödbetor.
Lite förvånad blev jag över att jag ändå tyckte det var gott! Men jag är orolig för att det inte ska finnas en endaste rätt jag kan tänka mig att prova nästa gång jag kommer dit... löjligt va?

Men å andra sidan hade de mackor så det kan man ju äta.
Och deras morotskaka KAN vara värd att döda för, så det måste ju bara bli fler besök, om inte annat så för morotskakans skull. :)

Det som är bra är att det är nära mig, det tog bara 25 minuter att gå dit. En lagom promenix!
Om ni vill se fler bilder på Sjöstugan kan ni kolla här.

Det var som alltid väldigt trevligt att träffa Vajb oxå så klart!
Vi sa att vi ska försöka ses snart igen, och då kanske få med oss Maarit (och kanske Marina oxå, vad säger du Marina?) om det funkar.
Vore superkul!

Häromdagen kollade Micke och jag på senaste Harry Potter (Harry Potter och Halvblodsprinsen) men vi orkade inte se klart den. Sen har det varit konsert för brudparet och bröllop att se på så vi har inte sett klart den.
Men nu ska vi göra ett nytt försök!

Förresten så var jag superglad för att jag kollade på den där konserten för brudparet i fredags, den var skitbra!
Och dessutom så fick jag se en Roxette-reunion som var döhäftig, snacka om att jag var lyrisk när jag satt här i fåtöljen och diggade till The Look :D
Bröllopet följde jag på TV, kände inte att det var nåt bra läge att åka in till stan med barnvagn. Nästintill självmord att göra det :)
Och man såg ju så bra hemma i fåtöljen, jag kollade HELA dagen i stort sett, så framåt kvällen hade jag sjukt bra koll på vilka alla var och vilka länder prinsarna kom ifrån :)
Och vad jag grät.... bröllopet var ju så himla fint och de såg sååå kära ut! Som en dröm!
Och det bästa var ju Daniels tal på middagen, då sprutade tårarna på mig!
Shit vad blödig man är.... :) men det är härligt att vara sån ibland.

Nä nu väntar Harry Potter och Leia vill visst ha lite kvällsmat :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var så roligt att träffa er i onsdags. Leia är så himla fin. Bra jobbat!

2010-06-21 @ 19:20:37
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Marina

Jajaja! Jag vill ses. Säg bara till när det passar så ska jag kolla schemat. Jag är ledig jättemycket i sommar =)

2010-06-22 @ 08:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0