PernieBernie

Nu vänder det!

Tack för alla gulliga kommentarer till mitt förra inlägg!
Det värmer att se att man har så många snälla och omtänksamma vänner :)

Allting känns mycket bättre redan! Det är som om det har vänt idag och vi känner oss jättepositiva.

Micke har fått tillbaka sin plånbok! Någon hade lämnat in den till polisen och till och med hans pengar var kvar i den.
Det finns ärliga människor.

Bilen funkar igen! Mickes pappa var här med startkablar och fick igång den, och efter att de laddade batteriet funkar den nu som vanligt. Vi misstänker att det var en elsladd som vi klippt av för ett tag sen som kanske legat och dragit ström. Nu är den eltejpad och vi hoppas bilen kommer funka.

Jag mår bättre, nu har jag ätit halva dosen antibiotika och känner mig piggare överlag. Även om jag fortfarande inte kan sitta helt utan problem och känner av stygnen, men det är sååå mycket bättre än för bara en vecka sen och det känns underbart :)

Leia har vant sig bra vid skenan. Och det har väl vi också när jag tänker efter.
Bara det faktum att vi får ta ur henne ur skenan en stund varje dag är jättemysigt. Det blir en helt annan känsla att få krama henne utan den. :)
Så här ser hon ut i skenan

 

Var hos sjukgymnasten idag för att kolla så skenan satt bra.

Då passade jag på att fråga om hennes höftproblem. Är så orolig att det ska bli samma visa som med Lucas, att vi ska ha skena först i sex veckor, sen sex veckor till som det ev. kan bli och att det ändå inte ska vara bra. Men sjukgymnasten sa att det är mycket sällan de inte blir bra i höften när de behandlas så tidigt, så vi ska inte behöva ha gips och operera. Hoppas det stämmer nu bara.

Eftersom Leia är överrörlig i höften är det även lite större chans att vi kanske bara behöver ha skenan i sex veckor, värre hade det varit om höften åkt ur led av sig själv. Nu måste man hjälpa till om höften ska åka ur led och då är prognosen positivare. Men de tycker vi ska ställa in oss på tolv veckor direkt så att vi inte blir besvikna efter sex veckor, så det är det vi försöker göra nu.

 

I helgen var ju mamma och Leffe här!

Vi var nog inte det trevligaste sällskapet, i alla fall inte jag eftersom jag fortfarande inte kände mig bra och var väldigt trött. Men det var kul att träffa dem i alla fall.

På lördagen var vi på Täby galopp, har varit nyfiken på drive-in loppisen länge och nu blev det äntligen av.

Det är tydligen Stockholms största loppis eller något sånt, och det var verkligen STORT!

Fanns hur mycket som helst att titta på, så ett besök där kan jag rekommendera.

När vi blev sugna på något att stoppa i magen gick vi till galoppbanans servering där vi satt ute och åt, hur skönt som helst! Helt plötsligt så var sommaren här, hur gick det till?

Men jag klagar inte :)

 

Nu somnade Leia så jag ska försöka sova jag oxå, det gäller att passa på!

Kram på er :)

 

 


Kommentarer
Postat av: zackari

fantastiskt att det finns ärliga människor som verkligen lämnar tillbaka plånböcker sådär :) jag är väldigt positivt förvånad! men det är väl dumt att tappa sin tro på mänskligheten :P



skönt att höra med både skena, bil! hoppas att antibiotikan verkar.



är väldigt sugen på loppis, Perni... vi Bör nog ta en loppis-sväng vid löning, vad säger du?!



KRAMAR i massor!!

2010-05-18 @ 23:23:00
Postat av: anna åkesson

Skönt att höra att allt ordnat sig till det bättre. Jag tycker du är otroligt stark Pernilla!

Kramar från oss

2010-05-22 @ 08:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0