PernieBernie

Det är vår!!

Våren är här!!
Solen skiner och ska göra det hela veckan, till helgen ska det visst bli 20 grader :)

I måndags fyllde vår fina Lucas 4 år! Tänk vad stor han är nu, inte klokt!
Han verkade så himla nöjd med sin födelsedag och alla presenter han fick, och igår var det barnkalas här hemma.
Han hade önskat sig en Indiana Jonestårta av mig så det blev det, och han var nöjd.

 

Lucas tårtbit med Indiana Jones på...



Eva och Niklas från hans gamla dagis kom, och David och Hedda från hans nya dagis.
Det var alldeles lagom med fem 4-åringar, det var kaos nog... :)
Jag hade planerat några lekar och så men det ville de verkligen inte, de bara sprang runt och var helt uppspelta, hi hi jättesöta!

Lucas vid fiskdammen



På fredag kommer min mamma och Leffe, det ska bli jättemysigt!
Vi ska fira både Lucas och Leia (som snart fyller 1 år!) och påsk.

Jag jobbar inte förrän torsdag igen så nu passar jag på att njuta av ledigheten och att vara ute mycket.
Försöker ta en promenad på morgonen efter dagislämning och så har jag träffat mammagruppen ganska mycket.
Så smidigt när man bor nära varandra och jag trivs så bra med dem! :)

Har precis kollat på första avsnittet av Game of thrones, Micke har räknat ner i ett halvår tills det skulle börja...
Men nu måste jag sova, Leia vaknar vid halv sex typ :(

God natt kära 3-4 läsare :-D

 

 

 

Lucas med sin Yoda-matlåda

 

 

Leia på Lucas kalas


Kommentarer
Postat av: Sanna

Stort grattis till Lucas i efterskott! Vilken fin tårta, som alltid =) Leias jordgubbsklänning är ju helt underbart söt! =) Även den med helikoptrar på. vart har du köpt dem? Stor kram till er..

2011-04-18 @ 23:56:22
URL: http://storasochlillai.blogg.se/
Postat av: wikeling

Grattis till stora pojken! Är vi inte fler som följer er? Jag tycker det är jättekul att läsa er blogg och se vad ni gör och hur ni har det. Även om jag inte är så bra på att skriva kommentarer... :(



KRAM till er iaf!

2011-04-19 @ 07:33:00
Postat av: Ivana

Jag läser också din blogg, men är dålig att lämna kommentar någonsin.

Du är så himla duktig på att baka. Önskar jag kunde besälla tårtor nu till Emilias dop från dig.

Du Leia hade en sådan body med myror i baken. Undrar var du har köpt den?

Grattis till Lucas som verkligen har blivit en stor kille. Kram till er

2011-04-19 @ 08:56:36
Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Ha ha jo det är väl kanske några fler som läser, men så uppdaterar jag ju inte så ofta heller...



Ivana: Bodyn med myror i baken är av märket Snoffs. Köpte den på barnmässan i Stockholm för typ 30:- men kolla återförsäljare på hemsidan

http://www.skummis.se/sv/

bor ni inte i Stockholm längre? annars får du ju gärna beställa tårtor av mig :)



Wikeling: tack! skulle hört av mig till dig men har inte vetat hur det blir med den där helgen, måste ju göra av barnen någonstans också... men jag ska kolla upp det!



Sanna: Klänningen med helikoptrar heter Efter regn kommer solsken och är av märket Snoffs.

http://www.skummis.se/sv/

Köpte den på barnmässan för 100:-, de har alltid så billiga kläder just på mässan.

Jordgubbsklänningen är från Lindex rea :)

Kul att du gillade klänningarna, jag älskar dem!



Kram till er alla och tack för era fina kommentarer!!

2011-04-19 @ 10:26:35
URL: http://bliminjast.blogg.se/
Postat av: Ivana

Vad bra ska beställa den, min tös har verkligen myror i baken.

Nej vi bor inte längre i Stockholm, flyttade till Trollhättan för 3 år sedan så det blir lite långt att leverera tårtor.

2011-04-22 @ 14:35:27
Postat av: Linda Englund

Vad fint ni har gjort på balkongen!! Underbara bilder från lekparken!!

Kram på er

2011-04-22 @ 22:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0