PernieBernie

Klaga är skönt ibland.

Hej på er, nu är jag tillbaka :)
En kortis i alla fall, ska bara berätta "the latest".

Leia kan vinka!
Vi har vinkat som galningar åt henne i några dagar för att lära henne, och hon har efter ett tag vinkat lite försynt, med blicken "vad håller jag på med".
Men idag hände något, hon förstår vad vinka betyder!

I badet sa jag något om badankan och det tyckte hon tydligen lät som "vinka" för hon började vinka.
Så slutade hon, och då sa jag "kan du vinka Leia?"
Hon började vinka direkt.
Provade hur många gånger som helst och det funkade varje gång.
Är så stolt över vår lilla tjej :)
Det kanske är nu det börjar, att hon börjar lära sig vad ord betyder?
Jag ska i alla fall gå loss på ordet lampa nu och peka på lampan som en galning, så får vi se vad som händer :-D

Igår var Linda och Tomas här, och Tomas kompis. Killarna skulle på fotboll (de hejar på FEL lag tyvärr he he) men Linda ville gå på stan.
Vi tog varsin vagn med varsitt barn och så drog vi till stureplan där pärlaffären ligger.
Linda hittade en massa pärlor som hon ska göra halsband på :)
Sen shoppade vi lite innan vi gick till Pizza hut.

Där blev vi bortglömda och fick vänta en timme på maten medans alla som kommit efter oss fått maten för länge sedan.... och inte ens en ursäkt fick vi, så himla dåligt!
Så idag har jag gjort något som jag aldrig gjort förut; skrivit ett klagobrev till Pizza hut.
Inte för att jag vill ha ut något av det egentligen, jag ville mest få ur mig det hela  och berätta att vi inte var nöjda, tycker inte de ska komma undan så lätt.
Så det så.

Idag var det riktigt vårväder och nu kan man gå ut i vårjacka utan att frysa, underbart!!
Njuter av mammaledighet med underbara Leia som bara sitter i vagnen och myser :)

Har bakat en Lemon meringue pie idag, den ska jag ta med till mammafika hos Sofia imorgon.
Hoppas den är god!

Nä nu blir det sängen, är grymt trött som vanligt... blir så med morgonpigga barn antar jag.
God natt och sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Helen

Kram <3

2011-04-05 @ 23:11:55
Postat av: Anonym

Åh så duktig hon är!



Och vad avundsjuk jag blir på er som kunde shoppa pärlor, jag får göra det på nätet från Sverige. Här finns inte så mycket tyvärr :-(



Tycker det är jättebra att du klagar, gör ingen det får de ju aldrig veta och hur kan de då bli bättre. Om jag drev mitt egna företag skulle jag ta väl hand om de som faktiskt ger en åsikt. Under mina år som ledarskap student fick jag inpräntat i huvudet att de klagande gästerna är de viktigaste för där har man möjlighet att göra nåt åt saken = glad gäst som blir uppmärksammad är mycket lättare att behålla än en gäst som lämnar med dåligt intryck - de kommer aldrig igen.



Vi var på pizza hut förra veckan, här i Bonn. Servicen var bra men pizzorna kan ju knappast kallas för pizza.. :-)

2011-04-06 @ 10:38:20
Postat av: Linda Englund

Hoppas du får svar från dom. Vi höll ju på att svälta ihjäl... För att inte tala om barnen...

2011-04-06 @ 15:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0