PernieBernie

Snart drar vi!


Idag blev jag oväntat ledig och håller nu för fullt på att baka tårtbottnar och göra tårtfyllningar.
Ska göra min största tårta hittills i helgen, en våningstårta i tre våningar!

Ska bli kul att göra den, synd att jag har så lite tid bara. Det går inte att förbereda mer än jag gjort, kan ju inte göra tårtan en vecka innan precis.. och de dekorationer som går att förbereda ska jag försöka göra idag.
Det blir en Hollywoodtårta :)

I helgen hade vi kalas för Lucas!
Äntligen blev det av :)
Det kom tio barn hit och några föräldrar så det var fullt hus.
Full fart hela tiden och det gick sönder en glasskål så jag fick dammsuga.
Precis när jag var klar kom ett barn och drog mig i tröjan.

-Lucas mamma! Elementet åkte ner från väggen!!!

Jag hann se många bilder i huvudet innan jag kom in i vardagsrummet kan jag säga, trodde vattnet skulle spruta och jag vet inte allt! Men det hade bara hakat av från ena fästet, själva ledningarna satt kvar i väggen som tur var. Så det var bara att haka på det igen.

Vi bjöd på varm korv med bröd, saft, popcorn, Lego Ninjagotårta, vi dansade Dansstopp och lekte, och avslutade med fiskdamm. Puh! :)

Vill inte lägga upp bilder ifall det är några föräldrar som inte vill ha med sina barn på bild, men här är en när Lucas ska blåsa ut ljusen på tårtan :)

 

Fler bilder på tårtan hittar ni på Bli min jäst.

 

Nu jobbar jag bara två nätter till på det här SM-vikarietet, sen börjar jag på mitt vanliga 82%-schema.

Känns jättesorgligt eftersom jag trivts så himla bra som SM men det ska även bli skönt att jobba lite mindre.

Dubbla känslor :)

 

Efter söndagens nattpass är jag ledig hela 11 dagar! Och då tar jag bara 2 dagar semester, det är lyx!

På torsdag åker vi till Turkiet, ska bli underbart :)

Vi hade inte planerat att resa men kände väl att det vore skönt att komma iväg, vi behöver verkligen semester.

Det har varit så himla mycket sen jag började jobba igen, känns som jag stressar dygnet runt och inte ens hinner sova så mycket som jag vill. :(

 

Vi hittade en jättebra deal hos Solresor, kunde inte låta bli att boka!

Här ska vi tillbringa en vecka från och med torsdag:

 

 

 

 

 

 

 

Bilderna har jag lånat från Solresors hemsida.

Vi kommer ha All inclusive för första gången, det känns riktigt lyxigt! Förut har vi alltid tänkt att det känns trist, att man vill gå till nya ställen varje kväll, men den här gången är vi bara ute efter att ta det lugnt och inte tänka på något annat än att umgås och mysa! Då blir det perfekt med All inclusive.

Inget tjat om glass, det är bara att äta tills det kommer ut ur öronen :)

 

Nu ska jag betala räkningar och sen blir det ev. en tur till affären.

Middagen ikväll är redan fixad, igår levererades en kasse mat till dörren! Den vann jag när jag tipsade om ett helgevent i Nacka forum på bakbloggen :)

 

Kram!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0