PernieBernie

Inte så mycket sömn...


I natt, 03:58 vaknade Leia och hostade.

Hon låg i vår säng.
Helt plötsligt hörde vi att hon kräktes, men det var mest slem.
Vi gjorde i ordning och fixade till Leia och sen försökte vi somna om.
Precis när jag skulle somna till igen vaknade hon och kräktes igen.
Upp igen, samma procedur.

När jag för andra gången skulle somna om precis vaknade Lucas på sitt rum och grät.
Jag gick in till honom och då började han hosta.
Helt plötsligt kräktes han.
Fick slänga lakan i badkaret och tvätta av honom och sen bäddade jag åt honom och mig på soffan.
Ville inte störa Leia och Micke som somnat om inne i vårt sovrum och eftersom klockan ändå var 05:15 tänkte jag att vi lika gärna kunde vila på soffan.
Vi lyckades somna om och blev väckta av en pigg Leia vid 07.

Då var jag så trött och mådde illa, men eftersom Micke också gick upp kunde jag gå och lägga mig några timmar.
När jag gick upp gick han och lade sig. Snacka om att sova i skift :)

Fick skicka sms till föräldrarna på dagens barnkalas och säga att Lucas inte skulle kunna komma.
Trist.

Ingen har spytt något mer, Micke och jag mår illa fortfarande men vi har än så länge klarat oss så vi får se vad som händer... Jag behöver väl inte ens nämna att jag verkligen inte vill bli magsjuk så att jag är tvungen att sjukskriva mig igen på måndag?
Nä just det.

Precis när värmen och våren kommit, då är det klart att vi ska drabbas av alla möjliga sjukdomar.
När jag för en gång skull är ledig en helg med hela familjen.
Men det är ju även positivt att vi inte hade så mycket mer än ett barnkalas inplanerat.

Så vi har bara varit hemma och tagit det lugnt hela dagen, halvdöda hela bunten.
Stackars oss!

Ni får gärna hålla tummarna för att vi vaknar imorgon och är friska och pigga! :)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Emma

Köp hela vitpepparkorn och svälj 5-6 st var, då slipper ni både illamåendet och magsjuka! :)

2012-03-24 @ 23:24:26
URL: http://nathicana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0