PernieBernie

Jobba som en Svensson... nästan


Jag har jobbat hela veckan vilket verkligen inte är vanligt för min del.
Dessutom har jag jobbat dagtid och det är ännu ovanligare :)
Det är både skönt och jobbigt.

Skönt för att jag får vara uppe normala tider och min kropp verkar gilla det.
Jobbigt för att jag verkligen inte förstår hur folk hinner med saker när de jobbar hela veckan? :)
Jag har knappt hunnit baka och det kliar i baktarmen ordentligt.
Har inte hunnit göra nåt här hemma och knappt hunnit betala räkningarna, det gjorde jag sent igår kväll.

Visserligen var jag ute och åt middag efter kursen i onsdags och igår kom jag inte hem förrän 22:30 eftersom jag jobbade till 22, och då blir det ju inte så mycket tid över till annat.
Jag jobbar även idag till 22 men sen är jag ledig i helgen :)

Det är ju väldigt positivt att jag har fått vara ledig två helger i rad, känns så himla lyxigt!
Tyvärr jobbar jag i påskhelgen :(
Men nu ska jag njuta av den här helgen!

Vi ska förmodligen åka och kolla på ett radhus, det är dags att börja kolla lite på hus så att vi får en känsla för vad vi är ute efter. Vi har ingen brådska, vi har sagt att vi vill hitta något och flytta innan Lucas ska börja skolan, vilket är efter nästa sommar.
Det är väldigt skönt att inte behöva stressa, vi kan kolla och hittar vi något vi gillar får vi se.
Spännande är det i alla fall, och det enda som ger mig ångest är att Lucas ska behöva byta dagis igen...
Ni vet hur det var förra gången, och även om det gick bra så känns det annorlunda nu eftersom han gått här så länge och verkligen trivs.
Leia är jag inte orolig för, hon är i en ålder när hon inte bryr sig så mycket om "kompisar" och hon har inte behövt byta förut så för henne skulle det "bara" bli en gång då.

Jag har precis tagit ut en tårtbotten ur ugnen, i helgen ska jag göra en boktårta!
Det har jag aldrig gjort förut så det blir spännande :)
Ska nog baka några muffins också innan jag åker in till stan.
Skulle gärna vilja hitta en snygg vårjacka!

Nä nu ska jag göra ett inlägg på bakbloggen och sen blir det kokosmuffins :)

KRAM!



Kommentarer
Postat av: Caroline Engvall

Boktårtan var helt fantastisk. Helt. Fantastisk. TACK!

2012-04-02 @ 21:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0