PernieBernie

Lite glamour i vardagen

Gårdagens bio blev en succé! Kändes superlyxigt att få en kväll för sig själv. Första gången jag åkte t-bana själv på över sju månader. Käkade indiskt på Kungshallarna och kunde sitta och prata i lugn och ro med Mia. :)
Sen såg vi "A mighty heart". Med Angelina Jolie. Om terrorister och gisslandrama i Pakistan. Hemskt. Väldigt spännande och gripande, särskilt som man visste att det var verklighetsbaserat.
I natt drömde jag om terrorister och att jag själv var gisslan och blev skjuten i huvudet. Det var inte alls skoj.
Hur som helst, Lucas hade somnat runt åtta men vaknade efter en timme och var jätteledsen. Tror dock mest att det berodde på snuvan, att han inte kunde andas ordentligt, så det hade nog ordnat sig om jag inte kommit hem ändå. Men han blev glad när jag kom hem ändå, lilla gubben! Han är helt underbar.

Fick sova länge idag oxå, tror klockan var halv tio när hela familjen vaknade :)
Lucas var pigg och utvilad, han vaknade bara en gång i natt, nån gång vid sex. Jätteskönt!
Har fått lite gjort idag, städat lite och storhandlat på Willys. Lucas somnade i bilen, han såg dödstrött ut, var jättegulligt. Var ju tvungna att ta kort på honom :)

    

Sen fika på Café Calma med mammagruppen, det var trevligt. Är så skoj att se alla barn, det händer så mycket från vecka till vecka. Börjar bli mycket drag på träffarna nu, alla ungar är så livliga och nyfikna.

           

På fredag ska vi ju gå ut hela gänget, fast utan barn så klart :) Har bestämt mig för att spela pokerturneringen, den jag vann en plats i, och möta upp de andra så fort den är klar. Man vet ju aldrig hur det går, kan åka ut efter fem minuter eller tre timmar... tänkte att jag skulle göra mig i ordning innan jag börjar spela i alla fall, så jag bara kan dra så fort jag kan. Vi ska vara på Jernet, det är ju typ utanför vårt fönster, så det är skönt att det är nära :)
Igår köpte jag en klänning som jag tänkte ha på mig på fredag. Har kollat på den länge, på Lindex. Känns som den är min stil, inte så åtsittande och lite ärm, men lite glamour över den ändå.

image380

Nu ska jag kolla klart på Americas got talent, sen blir det sängen!


Kommentarer
Postat av: Marina

Ja, visst känns det konstigt att åka T-bana själv efter så lång tid? Helt plötsligt kan man sätta sig var man vill :)

Klänningen var jättefin, jag har själv kollat på liknande!

Kram

2007-11-28 @ 14:18:15
URL: http://marinajelic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0