PernieBernie

Lucas är bäst ingen protest

Igår fick vi lite gjort. Micke är fortfarande sjuk men har ingen feber, så han följde med på leta-bildelar-sväng. Vi åkte till Mekonomen i Skärholmen, där hade de avgassystemet men hittade inte bromsskivorna och klossarna som behövdes så det får vi fixa någon annanstans. Orkade dock inte åka till fler Mekonomen pga Mickes förkylning så vi drog till City gross i Kungens kurva istället. Där handlade vi lite och sen åkte vi hem. Fastnade i sjuka bilköer på Essingeleden, är så trött på trafiken i Stockholm! Att det ska behöva ta en timma att köra fem från Kungens kurva till Lidingö, helt fruktansvärt ju!!

På kvällen kom Sara till oss. Jag lagade spaghetti och köttfärssås och så delade vi på en flaska vin, supergott! Blev lite fnissig på bara ett glas vin, märks att man inte druckit på länge.. :)
Till efterrätt gjorde jag chokladfondue och så doppade vi en massa frukter. Ananas, melon, jordgubbar, kiwi, päron och banan. Doppade även den där efterrätten jag gjorde för ett tag sen som vi hade kvar av i frysen, vit chokladterrin. Som glass ungefär. Var supergott!



Herregud vad vi blev mätta! Vi kastade oss i soffan och pustade ut lite, sen började vi sjunga singstar. Alltid så kul att sjunga med Sara! Det blev lite sent så Sara sov över. Var ju helt säker på att jag skulle träffa henne på morgonen idag eftersom Lucas vaknat så tidigt sen vi bytte till vintertid (ja jag vet, klart han gör det) men idag sov han minsann till halv åtta! Jätteskönt. Men det innebar att jag missade Sara, hon hade gått när jag gick upp för att kolla.
Hade lite huvudvärk så Micke var snäll och gick upp med Lucas fast han är sjuk, så att jag fick sova. Sov till tio, det var grymt skönt!

Efter frukosten idag bakade jag en sockerkaka och gjorde negerbollar. Vajb skulle komma på besök och det är ju alltid trevligt att bjuda på något. :) Och alltid kul att få baka lite!
Lucas verkade så trött efter att jag bakat så jag provade att lägga honom på mage på soffan. Och det verkar som att han gillar det här nya att sova på mage, för efter bara några minuter lade han ner huvudet och somnade. Sen sov han i över en timme, så länge brukar han aldrig sova dagtid, när han sover på rygg. När han vaknade verkade han återigen så himla utvilad och glad, så kul att se!



Runt två kom Vajb och då började vi kolla på Desperate housewives. Det är så himla bra!!!! Totalt hann vi med tre avsnitt, wunderbar! Så fikade vi lite samtidigt. Åt nog lite för mycket sockerkaka för jag kände mig inte ens hungrig sen, fast klockan var fem. Värmde resterna av köttfärssåsen från igår så åt vi det till lite nykokt spaghetti.
Sen drog Vajb, hon skulle iväg och dansa streetdance. Micke och jag har kollat på Prison break och nattat Lucas. Han är så duktig nu, han dricker en hel portion välling utan problem! Så skönt, för det betyder att jag kan gå på bio eller nåt sånt någon kväll! Hurra vad skoj! Han somnar själv i sin egen säng nu oxå, med sin nya snuttefilt (min tröja).
Snart börjar CSI Miami, då får jag se min kära Horatio igen ;) Sitter här med en värmepåse mot halsen, har sträckt mig eller något för jag har haft jätteont på vänstra sidan av halsen i tre dagar nu, och det blir inte bättre, tvärtom. Har provat Zon men det hjälper inte. :( Kände mig till och med lite yr nu, vet inte om det beror på halsen eller något annat.. men det känns lite skönare med värmepåsen i alla fall. Om det inte blir bättre måste jag gå till läkaren, för det är inget kul att ha ont så fort man vrider lite på huvudet..

Imorgon ska vi kolla på ett radhus i Haninge och leta fler bildelar!
Avslutar med en film på Lucas när han/vi leker med klossar. Han gillar helt klart att bli lite skrämd :)



Kommentarer
Postat av: Caroline

Oooo, vilken fantastisk efterrätt. Vad hungrig jag blev nu!

2007-11-02 @ 12:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0