PernieBernie

Nu är vi "sunk"-kändisar!!!

Igår var vi i Huddinge och lämnade in vår bil. Mickes pappas sambo, Gunvor, var snäll och följde med oss så att vi fick skjuts hem därifrån. Som tack för hjälpen bjöd vi henne på lunch när vi kom hem. Var på Café Calma och åt jättegod grillad macka med chevréost, salami och honung. Det här med chevréost verkar vara nya grejen, eller har jag bara missat nåt förut?



Lucas stormtrivs när han får åka bil, han sov nästan hela dagen i sin bilbarnstol. Vet inte om det var det som gjorde det men han somnade jättetidigt oxå. Han brukar somna runt åtta men igår såg han jättetrött ut redan vid halv sju, så jag fixade i ordning honom för natten och gjorde välling. Såg hur hans ögonlock blev tyngre och tyngre under tiden han drack, och vips! Så sov han med flaskan i munnen :) Så sött!!!!

image289


Igår bakade jag chokladkaka med kolakräm och negerbollar. I morse gjorde jag dumlemuffins. Skulle ju ha mammalunchen här hos oss idag!
Städade lite innan de kom vid ett, så det har varit full fart hela dagen! Vi blev sex mammor, några var sjuka och några andra var bortresta. Vi hade jättekul! Alla barnen låg på golvet och efter att vi mammor hade fikat sjöng vi karaoke :) Körde lite tävling, det var skoj. Så skoj att vi nästan bestämde att ha förfest här och sjunga när vi ska gå ut nu i november/december!

Lucas har förresten börjat krypa! Blir ju lite speciellt eftersom han har gips, blir ingen traditionell krypning. Han hasar sig med armarna, än så länge bara bakåt. Men han är duktig! Som en sköldpadda som bara går bakåt tills det tar emot. :)
Ska försöka filma det någon dag så jag kan visa er!





Mammorna hann knappt gå innan Micke kom hem. Han hade "flytt" till sin mamma under tiden som mammor och barn var här. Mickes mamma Annika var oxå med, jag lagade kyckling i röd curry och ris som vi åt.
När vi ätit klart kom Vajb. Hon var lite bakis men orkade ändå skjutsa mig till Huddinge, det var snällt! Bilen skulle nämnligen vara klar. Vi blev lite sena, visste att de skulle stänga vid sju på bilfirman, och när vi var typ tre minuter därifrån ringde de från bilfirman och undrade om jag glömt bort min bil.... ha ha det var roligt tycker jag, VEM glömmer sin bil??? Inte jag i alla fall. Nu var det ju mörkt när jag hämtade den men allt verkade ok, de var så trevliga sååå och verkade ha ansträngt sig lite faktiskt. Nu ska vi bara lämna in den på verkstad i Gamleby nästa vecka, så får de gå igenom den innan besiktningen i december. Hoppas hoppas hoppas!!!!

Idag är Micke och jag med i Aftonbladet!! Det är det där reportaget som min vän Caroline gjorde för ett tag sen, om hemmasunk. Var ju en fotograf från Aftonbladet här som placerade en chipspåse i knät på oss och fick oss att se riktigt "sunkiga" ut, ha ha. Det blev riktigt bra tycker, vi ser ut som riktiga exemplar. :) Fint skrivet var det oxå, du är så duktig Caroline!!!

image288
(Källa Aftonbladet 6/11 -07. Fotograf Lina Boström Einarsson)


Lucas sover och det ska vi oxå göra snart, ska upp vid fyra i natt för att ge Lucas lite mat, sen ska vi upp vid sex igen för att åka till Astrid Lindgrens igen. Det ska bli nytt fint gips på Lucky Luke!! Hoppas vi inte behöver stanna över natten, men förmodligen måste vi det... rapport kommer så fort vi är hemma igen.
Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oh, vad snygga ni är, värsta celebrities! Vem tog bilderna?

2007-11-07 @ 00:54:53
Postat av: Josse

sv: ja, DH är verkligen super ;) spännande igår också!

åh, allt du bakat lät supergott! :D

2007-11-07 @ 19:23:47
URL: http://finas.blogg.se
Postat av: AnnaC

Jag var inne på aftonbladet och kikade, och hittade artikeln med er. Däremot var man tvungen att vara PLUS-medlem (så är det ju med alla intressanta och bra artiklar), vilket jag lyckligtvis är ;)

2007-11-07 @ 22:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0