PernieBernie

Otursbilen

Idag var vi på verkstan för att höra om de hade kollat på vår bil när vi hade den där i fredags. Det hade de, men det var ingen idé att balansera däcken eftersom de är helt slut. Ja så sa dem! Jag blev helt paff, vi kollade ju däcken när vi bytte dem från sommardäcken och de såg jättefina ut. Och det är de, utanpå, men inte "innanför". Sånt där som bara bilmekaniker kan se.. nu måste vi köpa nya, känns ju inte så kul.

JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ BILEN!!!

Vi har inte direkt haft flyt med den, är det tre veckor vi haft den nu?

De sa i alla fall att det inte är någon fara att köra med den, man ska väl inte göra det en hel säsong, men till Gamleby skulle inte vara några problem. Ska ta det lugnt på vägarna oxå, har ju ingen brådska. Leffe är snäll och har lovat hjälpa oss fixa däck nästa vecka.

Efter verkstaden handlade vi lite på Willys, skulle mest ha blöjor och lite småsaker men blev väldigt påverkade av julpyntet så vi köpte lite sånt :) Tycker det känns som de börjar med julgrejerna tidigare och tidigare för varje år, är det så eller KÄNNS det bara så?

Har lagat lasagne som vi ätit och så har Micke två matlådor för veckan utan mig vid spisen :)

Till efterrätt gjorde jag friterad banan med glass, det var supergott! Man måste ju fira Fars dag på nåt sätt!

Nu är det Parlamentet och sen ska man snart sova... Lucas var förresten jättetrött redan vid halv sex ikväll, han somnade på kudden sittandes i mitt knä... så sött! Fast sen vaknade han och åt lite välling innan han somnade om :)

image309

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0