PernieBernie

Räffel-mammor

Blev ingen pepparkaksdeg idag. Istället blev Micke och jag rejält osams, kommer knappt ihåg om vad det var. Behövde väl bara "ladda ur" antar jag, för nu är det bra igen :)
Bråket förde med sig en bra sak. Vi skulle åka till Mickes mamma men när jag var som argast sa jag att jag absoluuuut inte skulle följa med. Då sa Micke "om jag tar ner min fantomen-gubbe från hyllan över sängen (se tidigare inlägg), följer du med då?"

Vi åkte så klart till Mickes mamma.

Känns bra att jag kan säga till när jag vill att han ska ta ner den. Ingen brådska än så länge, känner mig nästan lite taskig för att jag vill tvinga honom ta bort den. Konstigt när jag kämpat så länge, förstår mig inte på mig själv ibland.. :)

Tror att jag är på väg att bli sjuk eller nåt, för jag hade den sjukaste frossan idag, i typ tio minuter. Och huvudvärk. Och grymt irriterad. Inte bara för att jag förlorade 10 dollar till på pokern idag. Nä det är en massa annat oxå. Kommer bara inte på VAD just nu.

Var ju som sagt hos Mickes mamma där fick vi god middag, kött och pommes med bearnaise. Förresten så hade vi en rolig diskussion om pommes, vi tycker det är lite roligt att man bara äter räfflade pommes hemma hos mammor. Min mamma gillar det mest och även Mickes mamma. Annars äter vi aldrig det, vad kan det bero på? Mammor och räfflor hör kanske ihop?
Efter middagen sprang jag ner till Ringen och kollade lite affärer. Köpte några julklappar till mamma och Micke och en leksak till Lucas som han ska få i julklapp. 10% på H&M passade bra idag! Det är verkligen det bästa att jaga julklappar ensam, man vill ju inte ha med sig någon som sinkar en eller inte vill gå till samma ställen. Och speciellt inte en tvillingvagn... så jag är nöjd med dagen! Micke hjälpte sin mamma med datorn oxå så vi fick alla något gjort.

Har kollat CSI Miami, det var spännande, och nu ska jag sova. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0