PernieBernie

Sådan mor sådan dotter

Som jag sa så tror jag att Lucas håller på att bli sjuk. Han snorar och snorar och gnäller ordentligt. Om han inte får TOTAL uppmärksamhet så gnäller och gnyr han. Det är asjobbigt när han är sån, tur han inte är det ofta.
Var tvungen att ta tempen på honom för att kolla om han hade feber, men den låg bara på 37,3 så det var ju lugnt.
Han verkade jättetrött redan efter sex och det är inte så konstigt, han har inte alls sovit så mycket på dagen idag som han brukar. Därför gjorde jag i ordning honom för natten och gav honom välling precis, och han somnade under tiden som han drack den. Det börjar bli standard nu :) Hoppas han sover några timmar nu, men är förberedd på ännu en jobbig/vaken natt. Ska amma så mycket jag kan, det ska ju vara bra för immunförsvaret säger dem.

Så här hängig såg han ut på eftermiddagen:

image304

Blev så sugen på kinamat förut, och då kom Micke på att de öppnat en ny restaurang i Stadshuset, det är jättenära oss. En thai/kinarestaurang. Perfekt tänkte vi, alltid kul att prova nåt nytt och se om det är nåt att ha. Men när vi kom dit var det inte öppet, de skulle öppna en halvtimme senare. Då kollade vi på menyn som hängde på dörren, och det var inte särskilt billigt! Inredningen liknar en skolmatsal, inte ett dugg mysigt. De hade avhämtning oxå, men vi orkade inte vänta och jag tyckte att vi kan väl lika gärna göra egen kinamat hemma, det blir billigare! Så vi drog till Konsum och köpte frityrsmet och olja, när vi kom hem friterade vi kyckling och åt ris och sötsur sås till. Det var faktiskt gott, och det funkade jättebra utan fritös! Nästa gång ska jag nog göra egen frityrsmet och då ska vi fritera banan oxå, det är ju så sjukt gott till efterrätt!!

    

Hade bara två rätt på hästarna idag.. jäkla skit. Sju rätt gav visst 22 miljoner, hade ju inte suttit helt fel.
Pratade med mamma, hon frågade vad jag skulle se på ikväll, på TV, och det blev lite småroligt när jag svarade "Postkodmiljonären, Svensson Svensson, Babben & Co och Singalong."
Hon blev helt tyst i luren först.
"Men det är ju exakt vad vi ska se på, EXAKT!!!"
He he.
Sådan mor sådan dotter eller? :)

Micke jobbar så klart som vanligt, nu ska jag däcka i soffan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0