PernieBernie

Tänder

Lucas har ju inte fått några tänder än. Men nu undrar jag om det inte är på gång. Har precis fått honom att somna för natten, tog sjuuuukt lång tid idag. Han somnade efter vällingen vid halv åtta men vaknade ungefär en halvtimme efter det och var jättegnällig. Ville inte alls sova. Så han fick sitta i mitt knä i soffan. Då märkte jag att han ville ta ut nappen hela tiden och lixom "gnugg-bita" på den, så det gnisslade lite som det gör när man biter på blött gummi.
Som tur var hade jag pingvinbitringen i kylen, det är vatten i den som kyls ner och ska vara skönt att bita på om det kliar i munnen. Hämtade den och han verkade tycka det var jätteskönt! Hade försökt få honom att somna i nästan två timmar men det var inte förrän han tuggat lite på bitringen som han somnade... hoppas det kommer tänder snart, för det verkar vara jättejobbigt för honom när det kliar så mycket, han ser nästintill tokig ut från och till.

Blev lite halv-hackigt TV-tittande på CSI Miami ikväll... men vad gör man inte för sin gullegris?! :)

Ska strax sova jag med, Micke jobbar.. Vi tackade förresten nej till lägenheten i Kallhäll, så nu vet ni det!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0