PernieBernie

Usch vad rädd jag blev

Idag blev man rejält skrämd. Var på Mekonomen i Haninge och köpte bromsskivor till bilen. Micke och Lucas väntade i bilen och när jag kom tillbaka och skulle starta bilen så gick det inte! Gick in på Mekonomen igen och frågade om de kunde kolla på det, men deras bilmekaniker hade redan gått hem för dagen. Han som sålt skivorna till mig följde med ut och lyssnade men tyckte inte att det lät som batteriet.. han pekade på en verkstad som låg bredvid så då sprang jag dit. De skulle precis oxå gå hem och vägrade först, men han såg väl hur desperat jag såg ut. När han fick reda på vilken slags bil vi har frågade han om jag tryckt på knappen och aktiverat bränslepumpen.

"Vilken knapp och vilken pump?" undrade ju jag så klart.

Det visade sig att samma knapp som vi använder för att låsa och låsa upp bilen med, den till centrallåset, aktiverar bränslepumpen när man låser upp. Och den av-aktiveras efter ett tag, som t ex idag när bilen stod olåst ett tag.
Visst, jag såg väl ganska korkad ut i den här situationen, men jag kunde inte tänka på det eftersom jag var så orolig för vad det var för fel, och nu var det ju inget fel!! Vad mycket pengar vi sparade där :)

Är helt slut nu, kanske pga bilhändelsen, men nu ska jag gå och sova i alla fall. Puh.

(Rapport och bilder från dagen kommer imorrn.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0