PernieBernie

Allt är trasigt. Nästan.

Nu har min jäkla dator gått sönder oxå. Skulle lägga in de senaste bilderna från kameran i datorn i går, och då bara dog min mus. Nu är båda usb-ingångarna trasiga, och jag kan inte varken lägga in bilder eller använda musen.. Kul. Skitdator.
Igår träffade vi Mickes pappa som kollade på vår bil. Tydligen är avgassystemet helt kasst och vi måste nog byta ut det helt. Eventuellt även katalysatorn oxå. Ännu mera kul. Där blev vi lurade kan man säga. Vi anade ju lite att det skulle gå så, hur ska man kunna köpa bil när man inte kan något om bilar? Det var ju ett lotteri.. Så vi måste försöka fixa det där innan vi besiktigar bilen. Hoppas bara inte att det är något mer fel..... :(

Det är pga trasig dator som jag inte skrivit något på några dagar här. Därför sammanfattar jag lite kort vad som hänt i helgen, här:

I fredags var Micke, Lucas och jag på IKEA. Skulle bara köpa en ram men det blev ju lite till, bland annat en ny wokpanna. Träffade en gammal klasskompis från univ. i Växjö på ikea, Conny. Det var skoj att prata lite med honom, var jättelänge sen jag träffade honom!
På eftermiddagen kom Sandra och Elvis förbi och fikade. Jag gjorde negerbollar, ok, chokladbollar och värmde bullar. Det var mysigt!

         

På kvällen gjorde Micke och jag caesarsallad, var supergott! Sen blev det så klart Idol... :)

    

Lucas vägrade som vanligt att somna innan halv tio. Försökte lägga honom redan halv åtta men han är ju inte trött då! Det verkar inte så i alla fall.. fick i honom 50 ml välling, så mycket har han aldrig ätit förut. Micke provade att läsa saga för honom i vår säng, men han ville inte sova ändå. Slutade med att jag fick lägga honom i vår säng och ligga bredvid honom, efter att han ammat lite.

image237


Igår var vi hos Mickes farfar och fikade. Han bor på söder. Mickes pappa och farmor var oxå där, det var trevligt. Tog en dryg halvtimme bara att komma till söder, sån trafik! Och sen tog det en halvtimme att hitta parkering på söder, är så trött på Stockholm och trafiken!! Det är ju alltid så där.

         

Efter fikat åkte vi hem till Mickes pappa och Gunvor. Där fick vi jättegod middag, kändes som man var på en lyxkrog! Lax med hummersås och potatis. Såsen var 5-stjärnig :)
Jag hade gjort chokladkaka med kolakräm som vi hade med, den åt vi till efterrätt. Lucas fick jättefina kläder och en nalle. :)

    

Vid 20 skjutsade vi Mickes farmor till centralen, hon skulle ta pendeltåget hem till Jakobsberg. Tuff farmor tycker jag! Vi åkte hem och försökte få i Lucas lite välling igen, men det gick inte.. samma procedur den här kvällen, men det slutade som vanligt med att Lucas och jag låg i vår säng. Och jag var tydligen ganska trött för Micke väckte mig och undrade om jag verkligen skulle sova.. he he. Gick upp och tänkte kolla på någon film som Micke ville se men insåg att jag inte orkade, somnade bara i soffan. Så det var lika bra att borsta tänderna och gå och lägga sig! Då var väl klockan runt 22. Vaknade 8 i morse, så jag fick sova 10 timmar! Det känns jättebra :)
Nu är det frukost och sen ska Lucas och jag vara ensamma hela dagen för Micke ska iväg och spela Magic med några kompisar... får se vad vi ska hitta på!

Ha en skön söndag!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!
Läste om era missöden. Guu va tråkigt att både dator OCH den nya bilen gått sönder! Men du - har inte bilfirman skyldighet att rätta till ev. fel som uppkommer inom 3 månader från det att man köpte bilen? Åtminstone var det så när jag köpte min renault... Kolla det! Det kan det ju vara värt, så slipper ni troligtvis själva stå för den kostnaden.

Må så gott.

Kram från fam Skoglund/Wikeling

2007-10-22 @ 15:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0