PernieBernie

Jag är en bakgalning. Man kanske skulle öppna café?

Igår var det mammaträff igen :) Missade ju förra veckan pga Lucas operation så det var skoj att se alla igen. Den här gången var vi hemma hos Maria och Stella. De bor i en tvåa som vi, var intressant att se hur andra gör när man har det trångt på tre personer. De hade jättefint! Vi fick banankaka och citronkakor som Maria bakat själv. :)
Ungarna blir mer och mer livliga på golvet. Alla utom Lucas så klart, han sitter i mitt knä och kollar på alla när de busar..

     
     

Vi pratade om att vi ska försöka gå ut och festa så snart alla kan ge välling/gröt på kvällen så att barnen klarar sig utan sin mamma en natt. Vore himla kul!

På kvällen kom Mia och Håkan. Vi (Mia och Håkan mest..) gjorde tacos och sen spelade vi Buzz. Har blivit lite av en tradition med Mia och Håkan, att vi äter just tacos och sen spelar tv-spel. Och det är jättekul! Synd att vi inte kan träffas oftare bara.

     

När Micke vinner (i Buzz speciellt) så blir jag jättesur. Alla vet väl att jag är en grymt dålig förlorare, inget jag är stolt över, men Micke är sjukt duktig på att reta gallfeber på mig. Han hånflinar och vill verkligen att jag ska känna mig förnedrad. Så känns det i alla fall.. ;) Men idag har jag kommit över det. Tur det :)

Idag har vi haft fullt upp! Ville baka något till Vajbs och min fika så jag bestämde mig för att göra vaniljbullar, ni vet såna runda med vaniljfyllning och socker utanpå. Har aldrig gjort det förut. Det tog lite längre tid än jag trott så jag hann bara baka ut dem och lägga på plåt, men inte grädda så jag fick instruera Micke hur han skulle göra.

För själv var jag tvungen att rusa iväg till tandläkaren. Undrar vad hon hade sagt om jag ursäktat mig med "sorry att jag är sen men jag var tvungen att baka klart vaniljbullarna"? Hon tjatar jämt om att jag inte ska äta socker.. oups!
Lagade två tänder och fyllde en gammal som lagningen släppt på, tog en timme och var lite jobbigt. Fick två sprutor bedövning som inte släppte förrän framåt 18 på kvällen... sjukt.

Hur som helst så kom Vajb vid fyra, då satt Micke och jag och åt kebabtallrik som Micke lagat. Blev ju perfekt med lite fika efter det! Vaniljbullarna blev helt ok faktiskt, lite väl mycket luft i dem kanske. Mycket luft betyder för lite vaniljkräm! Drack kaffe latte till och sen kollade vi på ett avsnitt av Desperate housewives, grymt bra. Fjärde säsongen nu, blir bara bättre och bättre tycker jag.

Sen åkte Vajb till jobbet och jag har gett Lucas gröt som kvällsmat och snart ska han få lite bröstmjölk innan han ska sova. Micke och jag ska kolla Heroes och Prison break, det är oxå grymt bra :)
Idag åt Lucas en halv stor burk pasta med grönsaker! Så mycket har han aldrig ätit förut, och han verkade gilla det jättemycket. Till efterrätt blev det päron och banan blandat med youghurt. Mums. :)
Ha en bra kväll, det ska vi ha framför tv:n med lite rött te med chokladsmak och en vaniljbulle :)


Kommentarer
Postat av: Lyckan

Strunta i att öppna café jag kan äta allt!

2007-10-11 @ 12:38:56
URL: http://mikaellyck.blogg.se
Postat av: Caroline

Att öppna ett café vore väl en jättebra idé. Varför inte ett mammacafé med massor av plats för barnvagnar? Kram till er från Lanta!

2007-10-12 @ 14:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0