PernieBernie

Varför heter det Myrorna?

Eftersom Micke och jag tog det så lugnt igår och inte gjorde nånting förutom att dega i soffan och leka med Lucas, kände jag att jag ville hitta på något idag.
Först tänkte vi att vi skulle åka och kolla på bilar. Det är verkligen dax att vi hittar oss en ny bil. Har sett en som ser bra ut, den finns hos en bilfirma i Vallentuna. Det är ju en bit dit så vi vill inte bara åka dit och se direkt att det är en skitbil, därför försökte jag ringa dit för att höra lite om bilen. Men ingen svarade. Ringde lite andra samtal, till sjukhuset om att Lucas bilbarnstol är för liten för nya gipset och till Comhem för att säga upp vårt tv1000 bland annat.

Vi bestämde oss för att ta en promenad istället för att kolla bilar. Det slutade med att vi gick över lidingöbron, till Myrorna i Hjorthagen. Ville ju kolla kläderna oxå, fick ingen chans att göra det förra veckan..
Oj vad man kan bli fast på såna ställen! Tror vi var där inne i över en timme, nästan två timmar säkert! Kollade på byrå, de hade 50% på alla möbler (!) men vi hittade ingen som vi fastnade för ordentligt. Åkte upp och där kollade jag kläder medans Micke letade serier, Fantomen först och främst antar jag :)
De hade mycket kläder men inget speciellt, mest en massa skit tycker jag. Men det är väl så att man ska ha lite tur på såna ställen. Bestämde mig för att kolla böckerna istället.
De hade 3-4 stora hyllor med bara kokböcker och recept, köpte två till slut. En jättefin med viktväktarna-recept och boken "Sju sorters kakor" som jag velat ha länge. Kostade 65:- tillsammans, inte så farligt. Micke var nöjd med sina Fantomen som han hittade. Och Lucas var jättesnäll hela tiden, han sa knappt ett knyst!

Sen gick vi hem, köpte räkchips på thaistället i ropsten innan vi gick tillbaka över bron. Vilken storm, höll på att blåsa bort! Micke fick låna min halsduk så han inte skulle förfrysa öronen, så här snygg blev han då.



Vid torsvik mötte vi Emma och Isabella, och även Isabellas pappa som kom med bussen. Hade sällskap med dem till centrum.
Lagade kyckling i röd curry och ris och åt våra räkchips till, var grymt gott! Kollade på "The 40 year old virgin" till maten, om ni inte sett den kan jag rekommendera den! Trodde den skulle vara jättedålig, sån där löjlig humor, men det är den inte. Vi ville se den efter att ha sett "Knocked up" igår, den var oxå jättebra!

Usch nu är det sent, måste gå och lägga mig. Igår när jag skulle få Lucas att sova fick han ligga i vår säng och jag låg bredvid och klappade honom lite på huvudet (har varit tvungen att göra så sen operationen, han somnar inte lika lätt som förut) kom även Micke in och lade sig på andra sidan sängen. Ni kan ju gissa vad som hände? Jo vi vaknade en kvart senare eller nåt och insåg att vi hade somnat och att vi lika gärna kunde gå och lägga oss.

Då var klockan kvart över nio.

:)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det låter som en bra dag! Jag har också Sju sorters kakor, den är jättebra! Många goda kakrecept :) När man är bakfantast så måste man helt enkelt ha den klassikern till kakbok!

2007-10-09 @ 10:42:29
Postat av: Caroline

Oj, vilken kakbakerska du är. Vilket är ditt bästa recept?

2007-10-10 @ 09:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0