PernieBernie

En förälders mardröm??

Skrivet av Pernilla 8 augusti 2007, klockan 23:06


Nu har det varit rejält varmt i några dagar. Visst, det är skönt, jag tänker inte klaga. Kan dock inte låta bli att tycka lite synd om Lucas som har ett tjockt gips på sig. DET är nog mindre kul när det är sommarhetta!
För att svalka oss lite åkte vi till stranden häromdagen. Vajb kom över till oss och sen packade vi in oss alla i vår gamla Saab. Man orkar ju inte med allt annat löst folk som oxå vill va på stranden, därför åkte vi på eftermiddagen för att försöka undvika dessa.  ;) 
Det gick så där. Men det är klart, vi mötte några på hemgång, och plats, det fick vi ändå som tur var.
Lidingö är visst inte så stort som man kan tro, känns som att man stöter på en och annan som man känner ganska ofta, och då känner jag inte så många.. Eh, ja på Lidingö menar jag alltså. :)
Vid Fågelöuddebadet träffade vi Linda från mammagruppen med sin söta Elvira. Vi lade oss bredvid dem och gosade med våra gullungar.



Innan vi skulle åka hem gick Vajb och Micke och badade.



Eftersom jag hade glömt ombyte hoppade jag över kvällsdoppet som jag sett fram emot...får bli en annan gång (hoppas jag). Under tiden som de badade kollade jag in utsikten och Lucas lekte med sin favvo-leksak.



Visst är det mysigt att åka och bada, även om man inte badar, hrm, men samtidigt känns det som ett jätteprojekt nu när man har Lucas. Man måste ha med så mycket grejer och så oroar man sig för om han ska bajsa (det är så jobbigt att byta blöja nu när han har gips) eller börja gallskrika. Det sistnämnda gjorde han så klart, halva stranden vände sig då om och kollade/blängde på oss.. kanske en småbarnsförälders värsta mardröm??

/Pernie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0