PernieBernie

Jag jobbar

Är helt slut efter helgen men även väldigt nöjd :)
Har tänkt blogga hur många gånger som helst men inte haft så mycket tid och ork över. Ikväll fick jag dock mitt internetkonto upplåst här på jobbet så nu kan jag surfa och blogga på rasten :D

Jag vet att jag sagt det förut men nu ska jag försöka skärpa mig så jag kan gå ner några kilo. Har blivit alldeles för mycket sötsaker senaste veckan och har inte mått bra av det. Dessutom rör jag på mig för lite och känner mig ganska peppad att gå ut och gå mer nu när vi har stegräknartävling på jobbet.
Igår morse och i morse var jag duktig och tog promenad innan frukosten!
Alla snackar ju om att det är det absolut mest effektiva man kan göra om man vill gå ner i vikt genom promenader, så jag ska prova. Kommer dock inte funka så bra när jag jobbar natt, men jag får göra det när jag är ledig.
Är det förresten någon som vet hur man ska göra med promenaderna när man jobbar natt, ska man ta en promenad när man vaknar på dagen då, innan man äter nåt, eller spelar det ingen roll då? Brukar ju sova till 13-14 på dagen.

Skulle gått en sväng till på dagen idag men var ju tvungen att sova lite eftersom jag skulle jobba, så det blev bara morgonpromenad. Lyckades sova i två timmar på eftermiddagen så nu hoppas jag att jag inte ska bli så trött i natt.
Än så länge är det lugnt :)
Förresten så har jag det väldigt lyxigt just nu. Tog två föräldradagar förra veckan pga Lucas födelsedag, då fick jag ledigt en hel vecka. Nu jobbar jag i natt och imorgon natt, sen är jag ledig i en och en halv vecka! Men det är bara för att jag har tagit föräldradagar nästa vecka,  Micke ska ju åka till Tallinn och jobba då och jag måste ju passa Lucas. Det känns jätteskönt att vara ledig så länge!

Kommer vara i Stockholm hela nästa vecka och det är bara Lucas och jag, så om någon vill hitta på något någon dag kan ni ju höra av er :)

Nu ska jag käka lite filmjölk innan det är dax att jobba igen.
Ska försöka lägga in lite fler bilder från helgens kalas snart!

Nattkramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad duktig du är!!! Bra med promenader! Spelar ingen roll när på dagen din första promenad blir, bara det är innan frukost (oavsett om den är 07 eller 16 :))Har du anmält dig till Let´s walk? Jag tänkte göra det nu. Jag hittar gärna på något nästa vecka! :) Vi hörs! Kram

2008-04-17 @ 15:38:02
Postat av: Jennie

Hej gumman! Borde funka alldeles prima att promenixa direkt när du vaknat och innan frukost, då blir det dessutom extra gott att äta (man är hungrig & har gjort sig förtjänt av god frukost). Själv kommer jag ihåg att jag tyckte det var skönt att ta en promenad några timmar innan jag skulle börja jobba natt, sen åkte jag hem, duschade, åt och gjorde mig klar för jobbet.. Inbillar mig att jag blev piggare på det sättet! Kram Kram på dig gumman.

2008-04-18 @ 09:20:56
URL: http://skattkistan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0