PernieBernie

Lucas är sjuk

Lucas är sjuk. Det började igår kväll, tyckte han var väldigt varm när jag badade honom så efter badet tog jag tempen.
39,1 grader. Han spydde upp hela sin middag men lite välling fick jag i honom innan han somnade.
Sen har han gnällt i natt och velat ligga nära mig så han låg med huvudet på min kudde :)
Idag är han sämre, febern hade stigit till 39,6 och han får inte behålla någonting. Inte ens lite dryck. Han är helt blå under ögonen. Har bytt kläder på honom och mig tre gånger redan.. men nu lyckades jag få honom att somna, hoppas han sover ett tag.
Tänkte jag skulle käka lite frukost och sen vila lite jag med, man får passa på.

Vi som skulle åkt till Anna och Peter idag! Det verkar som att det inte är meningen att vi ska åka dit..

:(


Någon som har nåt bra tips på vad man ska ge små barn att äta/dricka när de har magsjuka och inte får behålla någonting?????

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du får teskedsmata.. En tesked vätska var 5-10:e minut.. Eller möjligtvis lite yoghurt, men se till att köpa vätskeersättning om han inte får i sig så mycket.

2008-04-26 @ 19:01:20
Postat av: vajb

när jag var nere i skåne och vi blev magsjuka allihopa så kokade min kompis vätskeersättning själv. Går säkert att Googla fram vad man ska ha i det koket....
kram

2008-04-28 @ 17:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0