PernieBernie

Bilen är bäst!!!!

Snart ska jag gå och sova men jag tänkte bara ge er en snabb-rapport om hur dagen varit.
Det började med att jag skrämde livet ur mig själv rent ut sagt, ibland undrar man ju hur det är ställt i huvudet på mig alltså...
Skulle promenera till bilen innan vi skulle till IKEA och eftersom jag hade parkerat nere på gatan bredvid tågen så gick Lucas och jag dit.
När vi kom dit såg jag att det stod på skylten att det var parkeringsförbud 3:e måndagen varje månad, och det är ju idag!!! Blev lite orolig för att vi skulle fått böter men tänkte att ja ja, då har vi väl fått det i så fall.
...Böter var dock det sista jag tänkte på när jag inte såg bilen, den var BORTA!!!!
Då fick jag panik och ringde Micke medan jag sprang upp i backen till baksidan av vårt hus, ville ändå dubbelkolla så jag inte glömt att jag parkerat bilen på det andra stället som vi brukar.
Såg framför mig hur bärgningsbil hämtat vår bil och hur dyrt det skulle bli att hämta ut den, innan nästa tanke for över mig; tänk om den är stulen!???!!!???!!
Kände mig nästan gråtfärdig innan jag kom till den andra parkeringen i backen....
Men där stod den!



Lilla söta underbara bilen :)
Har väl aldrig blivit så glad över att se den förut, kände nästan att jag ville pussa på den (jag gjorde dock inte det)!
Puh!

Hämtade Linda och Lotta hemma hos Lotta och sen drog vi till IKEA. Linda, Lucas och jag käkade lunch där, köttbullar som vanligt, en riktig klassiker, och sen fick Lucas leka järnet i barnhörnan med några andra barn. Han älskade det, och det är klart, han saknar väl dagis och alla kompisar.. :(

Vi handlade lite småsaker, en takspot och besticklådor bland annat, och sen skjutsade jag hem brudarna igen innan jag åkte hem och hämtade upp Micke.
Vi drog till ÖoB i Bromma och handlade lite på Citygross innan vi åkte hem och lagade middag.

Blev en ganska fullspäckad dag ändå!
Har kollat två avsnitt Gossip girl, igår såg jag fem (!) och jag är faktiskt lite smått frälst i den serien just nu.
Den är såååå bra! Tur jag har några kvar att se, typ fem till. :)

Nu ska jag sova, puss på er! (och bilen) Hi hi

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hehe, vilken tur. Kan känna paniken stiga... Låter som en riktigt mysig dag! Köttbullarna på Ikea är grymma tycker jag :) I alla fall när jag åt dem på Ikea i Brisbane!

2008-12-16 @ 13:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0