PernieBernie

En vanlig tisdag

Regnet bara öser ner, vad hände med snön??
Det är redan mörkt ute och jag och Lucas väntar på att Micke ska komma hem från skolan. Då tänkte jag diska och laga lite mat innan jag åker till jobbet.
Lucas är sjuk, stackarn. :(
Han har feber, hostar och snorar. Natten var jobbig för han vaknade hela tiden och var helt blöt i håret i nacken...
Nu verkar han mest trött, han ville vila tidigare än vanligt idag och så har han legat på soffan och kollat på TV vilket inte hör till vanligheterna när han är frisk... Och igår ville han sova redan vid kvart i sju, han lägger sig aldrig innan åtta annars.
Hoppas han blir frisk till helgen när mamma och Leffe kommer bara, han har ju varit sjuk varenda gång vi träffat dem på sistone.

Igår köpte vi ljusslinga till balkongen! Först en vanlig som ligger i en plastslang och så fick Micke det som han önskat länge, en ljusslinga i olika färger som blinkar... :) Ser ut som tivoli på vår balkong nu :D
Vi har fortfarande inte packat upp alla kartonger, känns som man aldrig har tid eller ork för det. Det känns lite trist eftersom det gör att man inte får någon riktig hemmakänsla, eller myskänsla. Försöker ta en kartong lite då och då när man har tid. Igår kväll tänkte jag plocka klart allt i köket men då vaknade Lucas och var ledsen och sen var det kört.

Nu jobbar jag två afternoon och sen jobbar jag extra på torsdag kväll, då ska jag ha tabletests så det blir inte så sent. Är ledig hela helgen och då kommer ju mamma och Leffe, ska bli skoj!

Förresten så var Blossa glögg -08 slut i hela Stockholm tydligen, så trist!! Har tänkt så länge att köpa den och nu var jag alltså för sent ute...
Vi var på ÖB i Bromma och så handlade vi på Citygross där, det var fina affärer! Vi tycker det är så skoj att komma till en ny affär, och Lucas älskade citygross eftersom det fanns vagnar med en bil framför :)

Nu måste jag diska!
Puss på er :)

Kommentarer
Postat av: Linda Englund

jag har bott i huset i 7 år, har fortfarande kartonger som jag inte har packat upp.....

Hoppas Lucas mår bättre, vi är friska och krya än så länge.

Ha det bäst och lycka till med uppackningen!!!

Kram Linda

2008-12-02 @ 19:06:28
Postat av: vajb

har ni hittat den öppna förskolan? det ska finnas i solna för jag vet att min bror har varit där med sin son

kram

2008-12-02 @ 23:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0