PernieBernie

Pepparkakor och julledigt

Vilket busväder det är! Såg att det är snöblandat regn, hade ju hoppats på snö till jul...
Skönt att man sitter hemma i soffan i alla fall och slipper gå ut :)

Egentligen skulle jag gått på julbord och personalpub på jobbet men jag orkade verkligen inte.
Dessutom känns det som jag varit borta så mycket eftersom jag jobbar natt, så det kändes som jag behövde vara hemma med familjen istället. Just nu känns det som ett bra beslut :)

Idag har vi bakat pepparkakor! (Igår gjorde jag mozartkulor.) Lucas förstod inte riktigt vad vi höll på med, jag lät honom prova att göra en pepparkaka men han knöglade bara ihop degen så det blev inget. Men Micke och jag gjorde fina pepparkakor!
Micke körde tv-spelstema på sina och jag gjorde vanliga. Har köpt en massa roliga formar som är lite annorlunda mot de mer traditionella, som hjärta, stjärna och gubbe. Vi har älg, kissekatt, elefant, giraff och får.
Vi tog en massa bilder men eftersom vi fortfarande inte hittar vår kamerasladd så blir det tyvärr inga här :(
Vi har letat som tokar men den är borta.

Nu funderar vi på att köpa en ny kamera innan vi åker till Thailand, eftersom vi inte är ett dugg nöjda med vår gamla kamera som bara slukar batterier... dessutom har jag varit sugen på en systemkamera länge, det blir ju så fina bilder och det känns ju som en investering.
Hoppas det kommer några schyssta erbjudanden i mellandags-rean!

Nu är jag ledig ända till 2/1 och ska bara njuuuuta av att vara ledig. :)
Imorgon har vi en massa planer, ska ta bilen och åka på turne till olika affärer. Både julmat och de sista julklapparna ska inhandlas!

Kram från en trött Pernie i soffan :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Om ni är sugna på en Nikon D40 så ska jag sälja min nu här i dagarna :-)

2008-12-22 @ 15:17:54
URL: http://sannasfoto.blogg.se/
Postat av: vajb

stor julkram!

2008-12-23 @ 20:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0