PernieBernie

Snart är det jul!

God morgon!
Idag var jag uppe redan halv åtta och det känns lite för tidigt för lilla mig som jobbar natt nu för tiden. Men Micke hade tidig föreläsning och Lucas ville gå upp så jag hade inget val... blir lite märkligt för kroppen att hålla på och ställa om dygnsrytmen hela tiden.
Idag är min andra lediga dag. SÅ skönt att vara ledig :)
Igår var ju första advent och då åkte Micke, Lucas och jag in till stan. Vi köpte en adventsstjärna på Åhléns och så kollade vi julskyltningen på NK som var jättehäftig, det tyckte Lucas oxå!
Sen kollade vi runt lite på julmarknaden i kungsträdgården, där drack jag glögg och åt pepparkaka och så käkade vi varsin nygjord munk, mums :)
Sen åkte vi hem och myste lite till, när Lucas hade somnat drack Micke och jag lite glögg till :) Och så kollade vi på Donnie Brasco som jag inte hade sett innan, den var bra.

Idag har vi en massa planer! Micke är som sagt i skolan just nu och jag tänkte göra lite frukost till Lucas och mig innan vi gör oss i ordning. Sen ska vi promenera till Solna centrum. Ska försöka få tag på Systembolagets glögg, den som kommer med ny smak varje år. I år är det visst blåbär och den ska tydligen vara svår att få tag på, jag hoppas på tur!
När Micke slutat skolan ska han möta upp oss och så ska vi ta bilen till ÖB. De hade en massa fina erbjudanden nu så vi tänkte kolla om vi får tag på några av dem.
Det är ju faktiskt första december idag, dax att kolla efter lite julklappar!! :)

Här kommer några bilder på Lucas som vi fick från dagiset. De har tagit en massa bilder och så laddade de upp dem på ett USB-minne åt oss, jättegulligt :)




     


Lucas vid sin favorit - bilbanan

Ha en bra dag!!! Kram från Lucas och mig :)

Kommentarer
Postat av: Helen Lundgren

Det är så mysigt att kunna följa er via bloggen igen :)

Kram

2008-12-01 @ 16:33:10
Postat av: Jennie

Vilka fina bilder gumman! Lucas är så söt och det är kul att se hur han växer :) Känns det bra i den nya lyan? Jag är jättenyfiken på hur ni har det!! Massor av varma (febriga) kramar!

2008-12-01 @ 21:13:35
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Sofie

Mysigt med adventsfirande. Vi hade lite av det här med, köpte glögg och pepparkakor på Ikea :)



Jättefina bilder!!

2008-12-03 @ 14:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0