PernieBernie

Snö-depression

Vilka vårkänslor jag fick idag!
Var ute och promenerade med Anna och då sa jag till henne så här
"om det kommer mer snö nu så blir jag fan deprimerad, nu FÅR det inte komma mer snö!!"

Det bevisar ju bara att så fort man säger nåt liknande så händer det som man inte vill ska hända. Vilken jäkla snöstorm vi hade ikväll!!! Helt sjukt. Nu är jag deprimerad ;)

I morse fick jag ett mail från Fritidsresor där det stod att de hade rabatt för att det är alla hjärtans dag. Res två betala för en. Hittade värsta mysiga hotellet på Chania, Kreta och var nära att boka. Lät som en dröm. Jag såg framför mig hur vi satt där på stranden och byggde sandslott med Lucas. Utan gips. Hade varit så himla skönt att åka iväg och bara ta det lugnt och umgås. Tycker vi är värda det efter all tid med gips på Lucas.. Synd att man inte hade råd bara. Hela resan skulle kostat 6000:- för hela familjen, med alla tillägg (flygtillägg och transfer och liknande)... Det är ju verkligen billigt! Hotellet låg på stranden och hade en fin pool och en liten lekpark. Men som sagt, drömma kan man ju.
Det roligaste med den här sorgliga historien är att jag berättade för Anna på vår promenad om det, och hon blev så inspirerad att hon bokade en resa till Kreta med sin syster idag!!! Ha ha glad att man kunde hjälpa någon :)

Efter promenaden gick vi hem till Anna där det bjöds på jättesmarrig smörgås. Lucas fick burkmat.. :)

Micke och jag hade bestämt att inte köpa nåt till varandra idag, utan att bara göra nåt mysigt. Micke jobbade till sex så jag handlade lite till middagen innan han kom hem. Sen fixade jag hemmagjorda hamburgare med Friscobröd till (ni vet såna man får på Max till Friscoburgaren?) och pommes frites med bea till. Efterrätten blev mina kladdkake-muffins som jag gjorde i morse med grädde och färska jordgubbar!!! Det var otroligt gott om jag får säga det själv :) Särskilt jordgubbarna. Vi skulle kolla på någon kärleksfilm eftersom det är en "sån" dag, det blev "Across the universe". En musikal/romantik/drama med en massa Beatleslåtar. Väldigt flummig från och till men oxå väldigt bra. De som sjöng hade grymma röster. Gåshudsvarning!

image746

Nu är jag supermätt och sitter och funderar på hur det ska gå för mig imorrn. Ska ju jobba natt. Med tanke på att jag var nära på att somna i soffan vid halv tio ikväll och att jag nu är väääldigt trött fast klockan inte ens är elva så verkar det ju inte som nån bra idé att jobba till kvart över fem imorgon natt... men jag måste. Micke börjar åtta imorgon bitti så det blir ingen sovmorgon. Han jobbar till sex på kvällen och då måste jag åka till jobbet direkt. Min enda chans till att vila är om Lucas somnar här hemma mitt på dagen. Måste nog försöka med det om jag ska orka... usch jag blir trött bara jag tänker tanken!

Måste nog sova nu ändå....

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas ni har haft en mysig kväll :)
Kram Kram

2008-02-14 @ 23:04:49
URL: http://www.theoneandonlyjennie.blogspot.com
Postat av: Annika

Du kan komma till mig en stund på dagen om du kan sova här?

2008-02-14 @ 23:25:54
Postat av: Sanna

Ses i morgon på jobbet! Passa på (som du skrev) att sova när Lucas sover så ska det nog ordna sig. bara vi får att göra i morgon natt så rullar tiden iväg! Kram

2008-02-15 @ 01:46:36
Postat av: Lyckan

Detta är väl något för dig? http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article1843591.ab

2008-02-15 @ 07:53:00
URL: http://mikaellyck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0