PernieBernie

Vilken soppa!!

Idag har varit en riktig slödag. Lucas sov inte alls bra i natt, han var vaken mellan halv två och fyra. Och eftersom han var vaken var även jag det... Som tur var så var han snäll mot oss på morgonen, han somnade om efter att han vaknade vid sju, sen vaknade jag vid halv tio av att han låg och pillade mig i håret :D Vilken mys-kille vi har!
Underbart!

Igår provade vi en ny maträtt. Micke är inte så förtjust i fisk och vi brukar bara äta soppa till lunch, men jag tycker det är så himla gott med soppa så jag tyckte vi kunde prova att äta det som middag. Det blev en hit!
Köpte två förpackningar Keldas Fisk- och skaldjurssoppa, hade i lite fisk som fick sjuda med soppan, och till sist räkor. Sen toppade vi med lite krutonger. Hade gjort eget vitlöksbröd som blev sjukt gott och otroligt starkt, hade visst lite mycket vitlök i det. Det är ju gott men jag fick ont i magen efteråt. Munnen gillade det men inte magen...ha ha.
Om ni inte provat den här rätten så kan jag rekommendera den! Supergott!!

image690

Idag har vi spelat på hästar igen, det är jackpot och vi vill verkligen vinna 46 miljoner eller vad det nu var :D
Håll tummarna.
Ska börja med maten nu, det blir tacos idag, sen ska Micke jobba i natt så det blir bara Lucas och jag. Skulle vilja kolla på Juno men det får vänta till Micke är hemma, blir väl nån annan film. En tjejfilm kanske, I hennes skor var länge sen!
Ha en skön lördag!!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Den där soppan är Johans favvo också. :-)

2008-01-26 @ 19:16:43
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Sanna

Tack för tipset :-) Thaisoppan brukar ja äta, den är god!

2008-01-26 @ 22:31:28
Postat av: Sofie

Keldas soppor är goda!
Tips: Keldas tomatsoppa, koka lite pasta till och häll i, skiva färska champinjoner, tomater och mozarella och häll i. Mmmmmmm :) Även den karibiska är god. När jag gör den brukar jag hälla i bitar av grillad kyckling, squasch och lite vitlök. Supergott det med!

2008-01-26 @ 23:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0