PernieBernie

Skärtorsdag i Gamleby

Det är idag man klär ut sig till påskkärring väl? Tror jag skippar det, men man kan ju hoppas på att få se nån liten söt gumma nere i byn :)

Nu är vi i Gamleby. Här är allt sig likt, lugnt och skönt.
Vi kom ju igår men jag orkade inte skriva nåt då och det hände saker hela tiden kändes det som. Vi var i leksaksaffären och där köpte mamma badleksaker till Lucas som var jätteroliga. Sen drog vi till Heda där Leffes bror bor med fru och barn och hund och katter. Lucas har inte träffat så många hundar i sina dagar så jag var jättenyfiken på hur han skulle reagera på Fritte som är deras fina hund. (Labrador tror jag han är men jag är inte säker.)
Har insett mer och mer att Lucas är ganska "tuff", dvs han är inte så där blödig som en del barn är. Räcker ju med att man tittar på en del så börjar de gråta.. skönt att inte Lucas är sån!
Gick ner på knä med Lucas i famnen och Fritte kom så klart fram direkt och gav Lucas en stör blöt puss! Ha ha det såg jättekul ut, Lucas gjorde värsta grimasen och jag trodde först att han skulle bli ledsen, men han tyckte bara det var spännande! Han kollade efter Fritte hela tiden och ville ner och klappa på honom :)

Senare på kvällen badade vi Lucas i mamma och Leffes stooora badkar, och då kom Jens (Leffes andra bror) med sin hund Petter (en svart tax). TVÅ hundar på en dag, det ni!

Efter badet satt jag i soffan med Lucas i knät och torkade honom. Dvs Lucas var helt naken. Ni kan ju tänka er vad som hände...? Kände något vått och varmt mellan mina ben, och det var inte lite kiss som kom- men inte från mig! Jag blev verkligen plaskvåt så det var bara att byta kläder. Mamma var snäll och slängde in mina byxor i tvättmaskinen direkt :)
En olycka händer så lätt.

Lucas är fortfarande förkyld men han är lite bättre. Näsan rinner fortfarande och han hostar mycket på natten. I natt vaknade jag av att han hostade jättemycket och han slutade aldrig, så jag väckte honom och gav honom lite vatten och lade en filt under hans kudde så att han skulle ligga högre med huvudet. Men då somnade han ju inte om så klart... Slutade med att vi var vakna i två timmar, mellan 02-04 och då hann vi dricka välling oxå. Sista halvtimmen låg Lucas i sin spjälsäng och jag i tältsängen bredvid och så hade jag pillat in lite av mitt hår mellan spjälorna så att Lucas kunde pilla i det... Kanske ska sova i bäddsoffan med Lucas i natt, får se om han sover bättre då.

Nu ska jag göra mig i ordning och gå ner i byn. Lucas vilar och mamma och Leffe jobbar, så jag tänkte ta Lucas i vagnen och ta en promenad till centrum där mamma jobbar. Hon slutar vid 14 så vi möter upp henne och handlar lite. Vet inte vad vi ska hitta på för nåt ikväll.

Kom på att jag glömt sladden till kameran hemma så det blir inga bilder den här veckan... får bli när vi kommer hem!
Glad skärtorsdag!

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Jag saknar er!!!

2008-03-20 @ 15:28:43
URL: http://mikaellyck.blogg.se
Postat av: Jennie

Blev det nått besök av någon söt liten kärring? Själv såg jag inte en endaste :(.
Sov sött tjejen. Kram

2008-03-22 @ 01:00:49
URL: http://skattkistan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0