PernieBernie

Vilken tur man har som prickar in ledig vecka till värmebölja

Idag har jag fått färg! Alltså solbränna. Och alldeles lagom oxå, det känns bra.
För alla er som inte varit så mycket i solen än i år så måste jag varna. Den är STARK i år! Mycket starkare än vanligt.
Nu vet ni.

Gårdagskvällen tillbringade Micke och jag på ett inte så skojigt sätt. Vi hade planerat att sitta i soffan och käka min hemmagjorda ananaspaj och glo på dumburken, en av de få kvällar som vi är lediga samtidigt. Så blev det inte. Lucas somnade 19, vaknade 20 och väääägrade somna om. Inte sjutton vet vi varför heller, vi provade verkligen ALLT. Så vi turades om att försöka få honom att somna, men det gick inte. Till slut gav vi upp och gick och la oss, men inte ens det fick Lucas att vilja sova. Det slutade med att jag satt/halvlåg i sängen med Lucas lutandes mot mig och gungade lite fram och tillbaka. Fick asont i ryggen men det visade sig vara värt det för till slut somnade han. Då var väl klockan halv tolv eller nåt.
Skoj kväll. Not.

Därför var vi alla trötta idag. Stackars Micke var tvungen att jobba. Lucas och jag var tvungna att sitta på uteplatsen och käka ananaspaj med Emma och Maria från mammagruppen. Plus deras barn så klart :) Jobbigare kan man ju ha det. Var i centrum en sväng efter det och sen gick vi till lekparken. Där träffade vi Stefan med Isabelle och Linda med Elvira. Hela mammagruppen blev nästan fulltalig där :D

När Lucas och jag gick hemåt somnade han i vagnen. Passade på att sitta på uteplatsen och läsa lite under tiden, det var underbart!
Ikväll tog det "bara" en timme att få Lucas att somna. Undrar varför han är så här helt plötsligt?

Ikväll var det Brottet igen, det är så sjuuuukt bra!!! Blir tokig, vill se resten av avsnitten NU!
:)

Nu ska jag gå och lägga mig, god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0