PernieBernie

Vintern är här.

Vi har hunnit med en del idag så jag kan gå och lägga mig och vara ganska nöjd. :)

Vi har handlat på Willys och Micke har satt på vinterdäcken på bilen medan Lucas och jag var ute och kollade in omgivningarna samt spanade på en traktor.
Men shit vad kallt det är ute nu! Höll på att frysa ihjäl, tur att Lucas hade overallen på sig och sina nya stövlar.

Här hemma har vi rensat nästan hela städskåpet där vi hade grymt mycket skit! Slängde en massa och det är alltid skönt :)
Igår var vi förbi söder och hämtade en massa flyttkartonger från Mickes mamma så idag har vi packat ner lite grejer. Två kartonger i köket och två i vardagsrummet, alltid en början. Vi ska ta lite varje kväll, det är i alla fall ambitionen vi har :)
Två veckor går ju fort...

Till middag blev det min gamla favoriträtt som jag aldrig äter längre eftersom mamma inte bor här... :)
Stuvad spenat med fiskpinnar och potatis :D Mums!
När jag var liten, typ 7 år och de frågade i skolan vad man hade för älsklingsmat, så svarade alla barnen spaghetti med köttfärssås och pizza medan jag sa just spenat med fiskpinnar eller torsk med äggsås.
Kan tyckas märkligt men om ni hade smakat min mammas mat så hade ni förstått varför! ;)
Men nu har hon lärt mig hur jag gör stuvad spenat så det blir nog fler gånger!

Jag kom på att jag glömt skriva veckorapport och tilläggsrapport till jobbet, så det har jag spenderat halva kvällen med.
Efter det tog jag ett varmt bad medans Micke spelade sitt nya Fall out 3.
Och nu är det dags att sova!

Imorgon börjar jag lite senare så jag hoppas på att hinna med en del ärenden innan jag åker till jobbet.
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0