PernieBernie

Vardagen är här igen

Nu är semestern slut och jag är tillbax på jobbet.
Jobbar fyra dagpass på raken och två är redan avklarade så det känns inte alls jobbigt.
Det var faktiskt jättekul att börja jobba igår igen! Det är nog första gången som jag inte har ångest för att semestern är slut, men så hade jag också lååång semester och är ledig om en vecka igen. KAN ju bero på det :)

Har även varit duktig och cyklat till och från jobbet. Idag blev jag dock inte så glad när jag upptäckte att det regnade när jag skulle cykla hem. Trodde jag skulle kunna ta cykeln på pendeln men det gick ju inte, det kan man visst bara göra från vissa stationer. Konstigt tycker jag!
Det var bara att cykla hem för jag ville inte ställa cykeln där över natten. Imorgon måste jag även åka pendeltåg eftersom jag ska hämta Lucas på vägen hem från jobbet på kvällen.

Idag slingade jag mig själv! Ja jag menar att jag gjorde blonda slingor i håret :)
Är riktigt nöjd faktiskt, var inte alls så svårt och krångligt som jag trodde det skulle vara!
Nu är jag lite ljusare och då känner jag mig faktiskt lite fräschare oxå.
Det blir inga bilder på det just nu, ni får se själva "live" istället :)

Har suttit klistrad vid tv:n hela kvällen och kollat på friidrotten. Älskar ju friidrott och tycker att allt är skoj även om det inte är några svenskar med. Men det är klart att det blir ju mer spännande om det är svenskar med :)
Det var final i herrarnas höjdhopp där Linus Thörnblad hoppade, men jag hade en dålig känsla från början och den stämde tyvärr. Ingen medalj idag heller... Finalen var annars sjukt spännande och jag hejade på en helt okänd polack som till slut tog brons :)

Nu ska jag gå och lägga mig snart, vill bara visa en bild på en himla fin och annorlunda ring jag sett på Pernilla Wahlgrens blogg. Den skulle ju passa mig som älskar att baka, eller hur?! :)



Ring med recept på chokladbollar :)
Finns på manolin.se

God kväll!

Kommentarer
Postat av: josefine

hej.

hittade till din blogg då jag sökte på nätet efter info om höftledsluxation, som min dotter nu legat i sträck och blivit gipsad för...

det är så härligt att se din lucas..längtar så tills isabelle kan gå och springa utan problem!



tänkte höra lite om du/ni som lux-föräldrar har några bra tips till nyblivna..hur gjorde ni t.ex med byxor? sydde ni om eller fanns det bra modeller att köpa?

hör gärna av dig!



mvh, josefine

2009-08-22 @ 21:26:50
URL: http://belliejo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0