PernieBernie

Härliga måndag

Jag är väl inte som "vanliga" människor för jag gillar måndagar!
Det har väl att göra med att jag jobbar som jag gör, jag behöver ju aldrig gå upp tidigt på måndagsmorgonen för att jobba.
Även denna måndagen är härlig, och hittills är jag mycket nöjd med min dag. :)
När jag vaknade tog jag på mig och Lucas och gick på promenad.
Fy vilket oskönt väder det var!! Det blåste och var kallt men jag kände verkligen att jag behövde röra på mig och att vi båda behövde frisk luft så jag promenerade på.
Vi gick till Hagaparken, Lucas somnade nästan direkt från när vi kom ut genom dörren så han sov gott och missade den fina utsikten.

     
Hagaparken, koppartälten och Lucas i vagnen

     
Lucas, jag och utsikt :)

Jag har sagt det förut men jag säger det igen:
Det är underbart att börja dagen med en promenad!
Man kommer igång ordentligt, känner sig mycket piggare och så har man rört på fläsket för dagen.
Är lite sur på mig själv för att jag är så lat som inte gör det varje dag... ska försöka bättra mig!

När vi kom hem lagade jag pytt i panna som vi åt hela familjen. Lucas åt inte så mycket, men det gick bättre när vi hade på lite ketchup... suck! Han älskar ketchup och vill ha det på allting. Men så länge han äter så gör det inte så mycket.

Sen gjorde jag tryck på t-shirtar. Jag har ju gjort sånt förut, då gjorde jag med bokstäver och skrev på örngott och t-shirts som jag gav bort i julklapp.v
Nu tänkte jag alltså göra till Lucas med olika djur och symboler istället.
Köpte ett ark med symboler och tre olika färger, allt på Panduro. Jag var på Kungsgatan men det finns lite överallt, bl a i Solna centrum :)
Köpte vita t-shirts på Lindex, där har de "tag tre betala för två", perfekt!

Så här såg det ut innan jag hade gjort trycken



Och så här blev det färdiga resultatet


Tre lejon, färgerna är vanlig gul och metallic brun.


Ödlor och ormar, den övre raden börjar från sidan vid midjan och fortsätter upp på axeln.

Jag är ganska nöjd! När det har torkat ordentligt ska jag bara stryka med strykjärn på baksidan innan tvätt, så sitter det kvar. Ska nog göra fler grejer nån dag!

Under tiden som jag pysslade med allt satt Lucas och målade och höll på med sin dator.
Han är djupt koncentrerad när han pillar med datorn, som sin mamma och pappa :)







Nu ska jag laga köttbullar och färsk pasta, sen kommer väl Micke hem och då måste jag gå till jobbet... vi möts i dörren :(
Ha det bra!






Kommentarer
Postat av: Marina

WOW vad fint det blev, det där MÅSTE jag oxå göra!!!



Vad är det för dator Lucas har?

2009-03-02 @ 18:22:03
URL: http://marinajelic.blogg.se/
Postat av: emma

ffina kläder:) spana gärnA in min blogg:)

2009-03-02 @ 19:32:15
URL: http://styleby.blogg.se/
Postat av: vajb

WOW!! vilka fina tröjor!! och va söt Lucas är framför sin dator :-) Syns verkligen vem som är hans föräldrar ;-)

2009-03-02 @ 19:34:08
Postat av: Kickan

Snygga tröjor! :)

2009-03-03 @ 00:21:56
URL: http://kick86.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh vilka fina tröjor! En sån dator vill jag ha till Ida. Är den i lagom ålder för våra små eller är den mest för äldre?

2009-03-03 @ 11:10:25
URL: http://sannasfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej , lust att bli min bloggvän?

Vi kan ju adda varandra på bloglovin?



Kramissar!

2009-03-03 @ 14:37:19
URL: http://sandram.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0