PernieBernie

Julmarknad

Idag var jag alltså på julmarknad i Sigtuna. Mia och Elisabet kom hit och så åkte vi, väldigt glada för att det var så fint väder just idag!
Men det var kortvarigt... redan på vägen började det bli dimmigt och till slut såg man inte längre än någon meter framför sig, helt tjockt var det! Var länge sen jag såg sån dimma.
Det gjorde att det var ganska kallt och rått i luften men det var det ju inte så mycket att göra åt.

När vi kom till Sigtuna insåg vi att vi inte var de enda som ville gå på julmarknad, det var svårt att hitta parkering men till slut så lyckades vi. Men vad mycket folk!! Fick trängas lite i de smala gränderna men det var ändå väldigt mysigt. Sigtuna var en positiv upplevelse, åker gärna tillbaka dit! Kanske en dag när det inte är så mycket folk.
Vi började med att gå runt lite och kolla bland stånden. På torget stod en stor gran och de spelade julmusik, underbart!!!



Elisabet hade hört från en kille på jobbet att man skulle gå och fika på Tant Brun.
När vi såg det bestämde vi oss för att prova, det såg jättemysigt ut. Ett lågt rött trähus, riktigt gammaldags.
Paret som gick före oss och skulle gå in vände i dörren, vi fattade ingenting tills Mia öppnade dörren och såg att det var FULLT där inne. Och då menar jag inte fullt vid borden, jag menar fullt ända ut till dörrposten så att det inte ens gick att få in en arm!!! Ha ha helt sjukt, vi har aldrig sett nåt liknande, det kändes som att alla som stod därinne hade hållt andan för att kunna stänga dörren. :D
Det verkar ju faktiskt som att stället var bra eftersom så många trängdes för att få sig en kaffe, så det var synd att inte vi oxå fick plats. Vi får dock prova det en annan gång när vi åker dit.
Istället gick vi till ett annat fik där vi åt lite gott.
Jag tog en toast skagen och en röd te med vanilj samt en brownie med kola på. MUMS!
Lucas åt bulle och verkade nöjd han med :)

Nöjda efter att ha fått värma oss lite åkte vi därefter hem igen.
Kan säga att dagens Sigtunautflykt gjorde att jag fick jättemycket julkänsla och julstämning i kroppen och det är så skönt! Jag älskar julen och nu kommer den bästa tiden när man får räkna ner och bara göra en massa mysiga saker :)

Här kommer lite bilder från dagen


Lucas fotar med lilla kameran. Elisabet, Mia och Lucas. Torget.


Utanför Tant Brun. Toast Skagen. Brownie. Mums.


Jag och Lucas på fiket. Lucas tog bild på mig och sen oss tre tjejer :)


Lucas fångade en fin grimas på Mia :D

Nu sover Lucas och jag är redan trött, har inte ens hunnit dricka glögg! Det får bli en annan dag...
Ska snart gå och sova, har fyra dagpass framför mig och det ska bli jätteskönt!

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0