PernieBernie

Min son är en jediriddare

Dagarna går väldigt fort här i Gamleby, förmodligen för att vi hittar på saker hela tiden.

Igår hade vi bilen inlämnad på macken för genomgång före besiktning, och en stötdämpare har pajat så det ska de förhoppningsvis laga innan jag åker hem... det är dyrt att ha bil. :(

Eftersom jag inte hade någon bil igår så blev det en lugn dag, Lucas och jag hyrde filmen Bolt som vi kollade på när mamma och Leffe jobbade. Han var nog lite för liten för den, men jag tyckte den var jättebra! :D Mycket action!

Idag däremot har det hänt mycket.
Lucas och jag åkte till Västervik där vi först hämtade upp pappa. Tillsammans åkte vi till Annagården, ett äldreboende där min farmor bor växelvis.
Det var länge sen jag träffade farmor nu så det var kul att se henne! Hon är snart 87 år, helt otroligt!
Min fina farmor ♥



Pappa var ju oxå med, tillsammans var vi ju faktiskt fyra generationer i samma rum, det är lite häftigt!



Lucas var som vanligt busig, men väldigt snäll



När vi sagt hej då till farmor ville pappa att vi skulle åka till Janne Banan, en leksaksaffär.
Han ville köpa något till Lucas och Lucas blev ju helt galen när vi kom dit.
Ha ha så roligt, han bara springer runt och skriker "mamma titta!" åt typ allt.
Det slutade med att han fick en Teletubbies-docka vilket blev en stor hit, och jag blev förundrad över hur dyr den var, trots extrapris. Lucas är i alla fall hur glad som helst för sin Lala och somnade med armen om den ikväll :)
Jag köpte ett lasersvärd till honom, en billig variant och det blev oxå succé, han är ju totalt insnöad på Star wars av någon konstig anledning just nu ;)

Efter att vi lämnat av pappa åkte vi till nästa anhalt, Helen. Där var oxå Helens pojkvän Per och hans två barn. Två pojkar, 5 och 9 år, och Lucas tyckte så klart det var jättespännande att hänga med dem och leka.
Lucas mamma tyckte det var skönt att Lucas hittade några lekkompisar, fick massor av tid att sitta och prata om det senaste som hänt och även gamla minnen med Helen och Per. Jättemysigt!
Vi åt tomtegröt och sen fikade vi och tiden bara flög iväg.
Tog några bilder men vet inte vilka som vill bli visade på bloggen så här, så därför kommer "bara" en bild på Helen. :)  (det var dessutom den enda på Helen när hon var själv...)



Lucas tog några bilder med min kamera med blandat resultat. Här är en på mig och Lala, hans nya Teletubbie



Är för övrigt redan väldigt trött på den där melodin som dockan spelar.... suck! :)

Efter all lek och stim och möten med nya människor och platser slocknade Lucas i mitt knä.
Lade honom på soffan och så låg han där ett tag innan vi åkte hem



När vi kom hem fick vi middag. Mamma lagar ju helt underbar mat och ikväll var inget undantag.
Fläskfilet med kantarellsås och pressad potatis. Till efterrätt chokladmousse med grädde och hallon :D
SMASK!
Danne och Louise var oxå på middag, så det var full fart här med fem vuxna, ett barn och två hundar.

Sen blev det Idol och välling



Närbild på hundmor och dotter, till höger är Trissie som är mamma och Leffes nya hund



Nu är man mätt och belåten och lite lagom trött, så då passar det ju bra att gå och sova.
Avslutar med några bilder på Lucas från igår.
Dels när han gjorde tummarna upp efter att ha byggt ett lego-torn, sååå gulligt :)



Och ännu ett bevis på att han är tokig i Star wars. Han fick låna en ficklampa av sin mormor och fick det direkt till att det var ett lasersvärd. Tycker han får till en riktigt bra blick här, ser ut som en riktig jedi :D



Här i soffan med mormor och Trissie



Spelar spel på datorn med mormor



Och så lite mys i fåtöljen med Trissie



Det var allt för den här gången, imorgon blir det höstmarknad och då har jag ju säkert en massa nya bilder att visa!
God natt :)

 


Kommentarer
Postat av: Helen Lundgren

Åhh vad det var mysigt att träffa dig och Lucas :)))

Kram Helen



2009-11-02 @ 22:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0