PernieBernie

Ledig tid går fort

Blev helt slut av att jobba fyra nätter så det var tur att jag fick kompa den sista av dem. Fick gå hem halv två och det var sjukt skönt att komma hem till två och få sova.
Nu har jag varit ledig fre-lör och jag har inte varit sysslolös!

I fredags kväll kom Sara hit. Det var jättelänge sen vi sågs så vi hade mycket att prata om.
Jag fixade hemlagad pizza och så käkade vi glass till efterrätt. En riktig frossarkväll :)
Självklart kollade vi på Idol oxå och det gick precis som vi ville. Vi sa hela tiden att vi ville att Nicklas och Camilla skulle hänga löst och det gjorde de oxå! Blev inte alls ledsen när Camilla åkte ut, tycker hon var rätt trist.

I lördags var vi först i Solna centrum och köpte jeans åt Micke. Sen drog Micke till kompisar och jag och Lucas hem för att sova lite, hur skönt som helst :)
På eftermiddagen kom Vajb hit och vi hann ganska mycket. Först fikade vi på sockerkaka som var helt nygjord, så där varm och god, mums. Till det drack vi varm choklad med vispgrädde som jag gjorde efter nytt recept, med riktig choklad i. Hur gott som helst med lite vispad grädde på toppen! Schluuuurp! :D
Sen spelade vi lite Bamse-lotto med Lucas, hans namnsdagspresent som redan spelats flitigt, innan vi började sträck-kolla på Desperate housewives. Tror vi hann med sex avsnitt till slut, nu har vi "bara" nio kvar tills vi är ifatt de som går i Sverige. Några DH-kvällar till bara så går vi om :)
Käkade även lite spaghetti och köttfärssås mitt i allt.
En väldigt mysig dag!

Idag har som sagt Lucas namnsdag! Vi har inte firat nåt speciellt, han förstår ju inte riktigt det där, vi har bara sagt grattis till honom och han såg mest förvånad ut :)

Snart är det dags att åka till jobbet igen. Idag åker jag in till stan lite tidigare eftersom jag ska träffa Sofie!!
Har inte träffat henne sen hon åkte till Australien i juni förra året och snart åker hon tillbaka, så det ska bli så himla kul!!!! Vi ska fika lite innan jobbet.

Avslutar med några bilder från när vi spelade Lotto med Lucas. Det är hans nya favorit, han vill spela flera gånger om dagen och vi tycker oxå att det är kul eftersom det är en så bra grej att göra tillsammans, hela familjen!
Och samtidigt får Lucas träna på färger och saker.
Perfekt!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Helen Lundgren

Vad söt Lucas är!!

... och smart verkar det som :))

Massor av kramar från Helen

2009-10-20 @ 13:15:14
Postat av: vajb

OJ! såg vi så många som sex stycken?! :-)

2009-10-22 @ 02:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0