PernieBernie

Regnsöndag

Idag kände jag att jag ville hitta på nåt skoj med Lucas. Hade tänkt vara ute och leka i nån rolig park men det regnade och vi har regnkläderna på dagis så det var bara att tänka om.

Efter lunch och vila åkte vi istället till Leklandet på Lidingö.
Där var det hur mycket barn som helst som sprang omkring och lekte och skrek, tror det var fyra barnkalas samtidigt... men Lucas verkade tycka det var skoj och det är ju huvudsaken.

Hans favorit den här gången var bollrummet där man kan skjuta bollar i kanoner på varandra.
Vi hoppade även studsmatta, åkte rutschbana, klättrade i labyrinter (som jag för övrigt höll på att fastna i..) och lekte i bollhav.
Tog inga bilder så ni får försöka tänka er hur det såg ut :)

Nu sover Lucas och jag och Micke kollar på Wallander. Det är den engelska inspelningen och den här filmen heter Sidetracked. Verkar faktiskt bra, och känns mycket bättre än de svenska filminspelningarna som inte var särskilt bra tyvärr.

Igår blev jag helt oväntat ledig. Skulle jobbat min tredje natt men det var lite småkris på jobbet pga sjukdom så de behövde mig mer på måndag istället. Jag tycker det är superskoj att jobba när det händer lite större saker på jobbet och den  här veckan har vi pokervecka, Swedish open. Hela veckan består av pokerturneringar och det kommer mycket folk.
Så jag jobbar hellre när det är och är ledig på helgen så jag får träffa Lucas mer.
Perfekt!
Det här betyder ju att jag kommer jobba fyra nätter i rad och det blir så klart lite jobbigt, men det ska nog gå bra. :)
Är ledig nästa helg oxå!

En av de bästa sakerna som hänt idag är att Micke har lyckats fixa vår tvättmaskin!
Vet inte om jag berättade att den skakade så förskräckligt när den centrifugerade?
Vi fick stå och hålla emot så att den inte skulle glida ut flera meter från väggen och det verkar ju inte så normalt. Tydligen berodde det på några bultar som Micke tog bort, och idag när vi tvättade gick centrifugeringen som en dans. Skakade ingenting faktiskt, som ett mirakel!
Tänk vad glad man kan bli för nåt så enkelt och litet ändå :)

Nä nu ska jag krypa ner bredvid min sjukling som har feber (stackarn) och kolla på slutet på filmen. Sen ska jag nog sova. :)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Lycka till på jibbet. Och tack igen för länken. Fikar gärna, men vi åker till Lanta om en vecka... :-)

2009-10-12 @ 08:03:33
URL: http://www.carolineengvall.se
Postat av: Caroline

Jag menar ju förstås jobbet. Haha.

2009-10-12 @ 08:03:56
URL: http://www.carolineengvall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0