PernieBernie

Vad små bebisar är

Idag är min sista lediga dag och därför lät jag Lucas vara ledig från dagis för att vi skulle passa på att hitta på nåt mysigt.
Hade bestämt att vi skulle till Anna och Peter för att fika och se på deras lilla dotter Liv som snart är en månad gammal. Kom på den brillianta idén att åka lite tidigare och svänga förbi simhallen i Huddinge innan.
Det var länge sen vi var där nu och det märktes på Lucas. Den bassängen som han knappt bottnade i första gången, där gick vattnet till hans mage nu! Fattar inte att han har växt så mycket :)
Det var jättemysigt att bada, vi plaskade och stänkte på varandra och hade allmänt kul. Och så åt vi lunch i cafet som finns där.
När vi kom ut ur simhallen sa Lucas
"mamma, bada kul."
Så jag har lovat att vi ska åka dit snart igen.

Bild från förra gången vi var där....

Och här är filmen från förra gången vi var där med Vajb :)



Efter det åkte vi som sagt hem till Anna och Peter. Jag blir alltid så förundrad över hur små bebisar är i början!
Så mysigt att hålla i lilla Liv och hon var sååå söt!
Så lugn och go och verkade jättenöjd med livet :)
Vi fikade, Lucas sov i vagnen i två timmar så jag fick ta det lite lugnt. När han vaknade underhöll Peter honom så när vi skulle åka hem ville han stanna... Men hem kom vi. Tyvärr blev det inga bilder eftersom batteriet i min kamera var slut, så typiskt! Vi ska nog åka dit nån mer gång så det får bli bilder då istället :)

På vägen hem köpte jag pizza till hela familjen som vi har ätit, och så har vi så klart kollat på Idol.
Är ju inte så förtjust i rock men tycker de flesta gjorde bra ifrån sig. Min favorit är fortfarande Tove och idag önskar jag att Nicklas eller Mariette åker ut.

Nu är jag jättetrött, skulle kolla på film men vet inte om jag orkar.... kanske borde gå och sova, imorgon ska man jobba dagpass!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken bra dag ni haft! Jag har sett Idol tre veckor nu, kommer få följa det online från australien :) jag tyckte det var rätt som åkte och jag är inte så förtjust i tove men jag älskar mariette. hehe, så olika vi tycker :)

2009-10-24 @ 00:11:24
Postat av: Caroline

Åh, bebismys. Vad roligt. Du och Lucas gör så roliga saker - han kan vara lycklig att han har en så fin mamma!

2009-10-25 @ 04:38:36
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0